Kampania PLAY: kreatywność - czy desperacja?

Kampania PLAY: kreatywność - czy desperacja?12.08.2007 15:55
Kira Czarczyńska

Play zasłynął już z dziwnych i kontrowersyjnych sposobów reklamowania swojej marki. O ile część z nich, jak np. podmiana przycisku "play" na logo sieci w serwisach z filmami, była ciekawa - o tyle spora część entuzjazmu bynajmniej nie wzbudzała. Jak widać z badań wyników operatorów komórkowych osiągnięte w II kwartale br., wielomilionowe nakłady na kampanie reklamowe Play oczekiwanych rezultatów nadal nie przynoszą.

Najwyraźniej Play postanowił więc zagrać tym, co od tysiącleci sprzedaje się najlepiej: seksem.

Play zasłynął już z dziwnych i kontrowersyjnych sposobów reklamowania swojej marki. O ile część z nich, jak np. podmiana przycisku "play" na logo sieci w serwisach z filmami, była ciekawa - o tyle spora część entuzjazmu bynajmniej nie wzbudzała. Jak widać z badań wyników operatorów komórkowych osiągnięte w II kwartale br., wielomilionowe nakłady na kampanie reklamowe Play oczekiwanych rezultatów nadal nie przynoszą.

Najwyraźniej Play postanowił więc zagrać tym, co od tysiącleci sprzedaje się najlepiej: seksem.

W największych miastach Polski pod salonami firmowymi sieci ERA, Orange i Plus pojawiły się plażowe leżaki - z siedzącymi na nich równie plażowo ubranymi hostessami. Atrakcyjne dziewczyny w bikini mają za zadanie oczywiście zachęcać przechodniów do skorzystania z oferty sieci Play, głównie dotyczącej roamingu przy wakacyjnych wyjazdach.

Operatorzy "okupowanych" sieci reagują na akcję raczej spokojnie i z przymrużeniem oka: "Niektórzy operatorzy widzą, że biznes im nie idzie, więc posuwają się do tak nietypowych akcji - co w przypadku działań marketingowych Play mnie nie dziwi. My do takich nerwowych działań raczkującej konkurencji podchodzimy ze spokojem" - stwierdził Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP. Podobnego zdania jest Zbigniew Lazar, rzecznik Polskiej Telefonii Cyfrowej: "Każdy może reklamować, co chce. Niemniej wydaje mi się, że ze strony Play to desperacka próba zaistnienia w publicznej świadomości." I dodaje - "Chociaż z drugiej strony, jeśli dziewczyny są ładne, a ich stroje nie nazbyt skąpe, to mnie osobiście to nie wadzi."

Jak jednak przyznaje Play, bez incydentów też się nie obeszło. W Gdańsku pod salonem Plusa wezwany został patrol policji, który zabrał hostessy do radiowozu, odwiózł je do... salonu Play i ukarał mandatem 100 zł za zakłócanie porządku.

To zresztą prawdopodobnie nie pierwsze zagranie w tym kierunku: zaraz po uruchomieniu serwisu internetowego sieci Play wielu internautów zbulwersował fakt, że kompletnie "na wierzchu" zostawiono całą masę tapet i filmików na komórki z kategorii 'tylko dla dorosłych'. Pornograficznych, mówiąc krótko. Play wytłumaczył się błędem i poinformował o jego naprawieniu - ale czy to faktycznie był błąd jest w środowisku internautów nadal sprawą kontrowersyjną. Niewątpliwie dzięki temu błędowi o sieci Play całkowicie za darmo napisało wiele portali i vortali...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Zakazana reklama Play
Kira Czarczyńska
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.