Kilka pytań do rzecznika, cz.IV: PLAY

Kilka pytań do rzecznika, cz.IV: PLAY28.01.2014 10:13
Źródło zdjęć: © wiki.pl
Leo Getz

Dzisiaj parę pytań do najbardziej znanego rzecznika, Marcina Gruszki z sieci Play. Zapraszam do czytania. Czy słyszał o Xiaomi i co chciał pod choinkę i nie tylko tego dowiecie się z poniższego tekstu.

Zapraszam do ostaniej części cyklu pytań do rzecznika. Pytania kieruję do rzecznika Play, sieci która wystartowała w 2007 roku , aktualnie jeden z W4.

  • Aktualny telefon Rzecznika to?

W tej chwili iPhone 5 i LG G2. Tak się składa, że mój Iphone 5S był jeszcze przed chwilą na testach właśnie w komórkomania.pl. Poprosiłem Mikołaja o Samsunga Note 3 koniecznie z Gearem i stało się. Dostałem i muszę powiedzieć, że jestem pod mega wrażeniem olbrzymiego ekranu. Kiedy biorę do ręki iP5 coś jest nie tak ;-) Natomiast Gear tak bardzo skrytykowany okazuje się całkiem fajnym gadżetem. Oczywiście nie wszystko jest w nim super, ale zanim będziecie„hejtować” poużywajcie.

Zestaw Galaxy Note 3 z Galaxy Gear, Źródło zdjęć: © ndtv.com
Zestaw Galaxy Note 3 z Galaxy Gear
Źródło zdjęć: © ndtv.com
  • Jakie są proporcje pre i postpaid i jaka jest tendencja?

Tendencja w PLAY jest stała. Dominuje prepaid i to się raczej nie zmieni. To proste i wygodne. 56% prepaid i ruchy nie większe niż plus/minus jeden procent.

  • Ile klientów bierze abonament bez telefonu, a ilu z telefonem i jaka jest tendencja?

Sporo i ta liczba rośnie ;-) Nie podaję konkretnych liczb.

  • Skoro jak sam Pan mówił, najlepiej jest dla Playa sprzedawać same usługi, czemu zmniejszyliście rabat na abonament bez telefonu?

Tak już jest z promocjami – są i się kończą. Nie zawsze następna musi być lepsza.

  • Dlaczego tak drogie są telefony w Playu, pomimo większych możliwości negocjacji ceny niż zwykły sklep i dodatkowo znajdują się triale firm trzecich?

Triale firm trzecich? Nie rozumiem. Co do cen, no cóż coś za coś. Zawsze jest tak, że są modele w lepszej cenie u nas, a inne w lepszej u konkurencji. Ja na przykład lubię iPhone’y i tutaj nasze ceny nie są takie złe jak pytasz.

  • Dlaczego smartfony są branderowane? Czy nie stwarza to więcej problemów użytkownikowi niż korzyści operatorowi?

Jeżeli chodzi o wersję softu to zależy nam na prawidłowym działaniu w naszej sieci. Patrz wdrożenie 4G LTE, smartfony z naszym oryginalnym softem działają od 12 listopada. Nic nie musisz kombinować. Co do brandingu to staramy się pomóc klientom dotrzeć do naszych usług. Są tacy klienci jak Ty, którzy zapewne nie mają z tym żadnego problemu, są jednak tacy i jest ich więcej, którzy być może bez tego nigdy nie zaczęliby korzystać na przykład z PLAY24. Wiemy, że są klienci, którzy kręcą na to nosem, dlatego staramy się robić to w jak najmniej inwazyjny sposób.

  • Dlaczego pomimo umów z pozostałą trojką na korzystanie z ich infrastruktury Play nie słynie z jakości połączeń i zasięgu?

Cały czas nad tym pracujemy budując równocześnie naszą własną sieć. Jest jeszcze sporo do zrobienia, ale jest coraz lepiej. Myślę, że jest w tym trochę mitologii nakręcanej przez tych, którzy lubią nas mniej. Tak się składa, że moja żona ma telefon w zupełnie innej sieci i porozmawiaj z nią o jakości ;-) Nie będę się jednak zasłaniał argumentem, że u innych też jest źle, bo to słabe podejście. Tak, jak powiedziałem pracujemy nad tym i jestem przekonany, że klienci też to zauważają.

  • Czy korzystacie z usług Carrier IQ lub podobnej?

O Matko, co za pytanie. Po co?

  • 4G to u Państwa 5-30mb/s, czyli w tańszych opcjach mniej, niż 3G konkurencji, nie mówiąc już o LTE Plusa. Dlaczego i kiedy się to zmieni?

My zupełnie inaczej patrzymy na mobilny Internet. Dla nas wprowadzenie LTE to zdecydowana poprawa jakości i stabilności korzystania z Internetu. Na przykład nas interesuje, aby klient mógł wygodnie i bez problemów obejrzeć film na youtubie. Myślę, że teraz działa to zdecydowanie lepiej. A na jakiej szybkości to działa? Nie wiem dopóki nie włączę seedtestu. Nie bierzemy udziału w wyścigach na szybkość. Wolimy zawsze dowozić 15, niż obiecywać gruszki na wierzbie.

Play 4G LTE, Źródło zdjęć: © play.pl
Play 4G LTE
Źródło zdjęć: © play.pl
  • Czy celebryci autentycznie podkręcają sprzedaż?

Gdybym kilka lat temu powiedział, że będziemy mieć 10 milionów klientów to w komentarzach na komorkomania.pl ludzie wyśmialiby mnie. Dziś to fakt. Również dzięki doskonałej kampanii, za którą wydaliśmy mniej niż nasi szanowni konkurenci.

  • Jak ocenia Pan polski rynek komunikacyjny, przetargi na częstotliwości, walkę o klienta, itd.?

Pytasz ogólnie jak rozumiem. Bardzo konkurencyjny z bardzo fajnymi ofertami. Myślę, że wiele krajów zazdrości Polsce, że ma takiego operatora jak PLAY ;-)

  • Czy współpraca z WIMP jest owocna? Ile osób z Play korzysta z usługi?

Jesteśmy zadowoleni. Streaming muzyki to zdecydowanie przyszłość i jeżeli jeszcze tego nie testowaliście to w PLAY pierwszy miesiąc za darmo. Uwaga, uzależnia!

  • Czy słyszał Pan o Xaiomi i co Pan o tym myśli i czy Play jest zainteresowane wprowadzeniem taniego high-endowca?

Oczywiście. Piękny smartfon, ale pamiętajcie, że ta marka nie istnieje w świadomości Polaków. Trzeba wydać mnóstwo pieniędzy na skuteczne dotarcie do świadomości konsumenta. Polacy muszą zaufać marce, muszą ją poznać. Kiedy położysz na blacie stołu telefon marki znanej i tej mniej, nawet trochę tańszy to większość klientów wybierze markę, którą zna, testowała, używała itd. Mamy już na rynku chińskich producentów, którzy mają fajne produkty, ale póki co nie zbudowali sobie silnej marki w tym segmencie. Mam znajomych, którzy próbowali sprzedawać w Polsce profesjonalną odzież sportową z Chin. To bardzo znana i lubiana marka w Chinach. Jeden z głównych sponsorów olimpiady w Pekinie. Bardzo dobra jakość, technologie, cena, i co? I nie udało się wygrać z markami, które znamy od dawna ;-) Tak to działa. Oczywiście wiem, że tutaj na Komórkomanii jest sporo czytelników, którzy już dziś kochają tę markę i pewnie już zbierają pieniądze na zakup. Z tego co widziałem można te telefony już kupić w Polsce. W podobnej cenie jest Nexus 5. Ty co byś wybrał?

Xiaomi Mi3, póki co, cenowo na równi z Nexusem 5, Źródło zdjęć: © ubergizmo.com
Xiaomi Mi3, póki co, cenowo na równi z Nexusem 5
Źródło zdjęć: © ubergizmo.com
  • Czy planujecie jakąś współpracę z operatorem w Europie, aby zaproponować tańsze połączenia z użytkownikami poza krajem?

Wszystko na to wskazuje, że roaming potanieje. Trzymamy za to kciuki od początku PLAY, czyli od 2007 roku.

  • Czy w ramach tego, iż Play należy do W4, można się spodziewać spektakularnych akcji marketingowych na poziomie zagranicznych oddziałów konkurencji? Jeśli tak, to jakich?

No kochany na takie pytania nie odpowiadam. Konkurencja nie je, nie śpi, tylko obserwuje,co nowego wymyśli PLAY. Nasze kampanie są spektakularnie skuteczne i efektywne ;-)

  • Jak Pańskim zdaniem będzie się kształtował rynek telekomunikacyjny w 2014 roku, co będzie najistotniejszym elementem?

Jak przez ostatnie kilka lat najistotniejsze będzie to, co będzie robił PLAY. Tak, czy inaczej wszyscy, albo nam odpowiadają, albo nas kopiują, albo się przed nami bronią ;-)

Dziękuję za odpowiedzi.

Jeśli jakiegoś istotnego pytania zabrakło wpisujcie w komentarzach, może jeśli nie ja to ktoś się zdecyduje je zadać:) Oczywiście zachęcam do dyskusji.

PS. Przepraszam za zwłokę, ale wrzuciłem wywiad jak mogłem najszybciej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.