Klienci Ery nie lubią różowego? Wartość sieci spada

Klienci Ery nie lubią różowego? Wartość sieci spada09.05.2011 14:00
Era traci na wartości
Kira Czarczyńska

Czyżby abonenci sieci Era nie mieli ochoty zmieniać ładnego niebieskiego koloru na różowy? Choć już niedługo ma nastąpić oficjalne połączenie marki z wizerunkiem T-Mobile, klienci wyraźnie nie są zainteresowani masowym podpisywaniem umów i korzystaniem z oferty sieci.

Pierwszy kwartał bieżącego roku Polska Telefonia Cyfrowa zamknęła na sporym minusie w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku. Spadł nie tylko zysk operacyjny, ale także liczba klientów (mierzona liczbą aktywnych kart SIM) i, niestety, udział w rynku. Według szacunków Parkietu, opracowanych na podstawie danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, w Erze nie dzieje się najlepiej.

Co prawda przychody w I kwartale 2011r. spadły w stosunku do tego samego okresu rok temu jedynie o 1,25%, ale przełożyło się to już na zmniejszenie udziału PTC w krajowym rynku do 28,4% (Orange ma 30,4%). Zysk operacyjny natomiast był już wyraźnie mniejszy. Kwota, jaką PTC zarobiło, skurczyła się o 15,7% - co oznacza ponad 100 milionów złotych.

Zdaniem Deutsche Telekom jest to wynik skupienia się Ery na walce o klienta abonamentowego. Pod tym względem także nie poszło jednak najlepiej. W ciągu pierwszego kwartału 2011r. operatorowi ubyło 84 tysiące klientów, a w stosunku do I kwartału zeszłego roku spadek wyniósł już 186 tysięcy abonentów. Podobnie było z klientami pre-paid: Era ma ich teraz mniej o 5 tysięcy.

Nie jest to niestety tylko ogólnopolski trend - według danych GUS w tym samym czasie w kraju przybyło prawie 600 tysięcy aktywnych kart SIM, co oznacza, że klienci zmieniają operatorów i zawierają umowy.

Kiepskie wyniki finansowe przekładają się też na inwestycje. PTC w I kwartale tego roku wydała jedynie 153 miliony złotych - w zeszłym było to 226 milionów.

Czy jest to reakcja klientów na zmianę marki i związaną z nią niepewność co do przyszłości oferty?

A może właśnie jasno widać, że w Erze czas najwyższy wprowadzić spore zmiany, zanim sieć do reszty skostnieje i jeszcze bardziej straci zainteresowanie potencjalnych abonentów...?

Źródło: RPkom.pl

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.