Kolejna chińska marka zadebiutowała w Polsce. Infinix zaliczył falstart

Kolejna chińska marka zadebiutowała w Polsce. Infinix zaliczył falstart12.08.2022 19:30
Smartfony Infinix można już kupić w Polsce
Źródło zdjęć: © Infinix

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, w Polsce wystartowała sprzedaż pierwszych smartfonów marki Infinix. Na razie radzimy jednak wstrzymać się z zakupem.

Infinix debiutuje w Polsce, ale boryka się z problemami na starcie

Materiały promocyjne, które otrzymałem od dystrybutora i które można znaleźć na oficjalnej stronie marki oraz w internetowych sklepach partnerów, zawierają wykluczające się dane techniczne i źle opisane zdjęcia.

Przykład wykluczających się danych na stronie Infinix, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Przykład wykluczających się danych na stronie Infinix
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Skontaktowałem się z przedstawicielami marki, ale - mimo starań - nie udało mi się zebrać danych, które mógłbym uznać za wiarygodne. Zostałem jedynie przeproszony za niedogodności, które mają wynikać ze zwykłego zamieszania na starcie. Oddelegowany zespół pracuje już ponoć nad ich zażegnaniem.

Zdjęcia prasowe rzekomo tego samego smartfonu wyglądają inaczej, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Zdjęcia prasowe rzekomo tego samego smartfonu wyglądają inaczej
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

W Polsce debiutują właśnie modele Infinix Hot 11S NFC, Hot 11 oraz Hot 12i. Zdecydowaliśmy się jednak na razie nie publikować niesprawdzonych danych technicznych czy nawet zdjęć promocyjnych, by nikogo nie wprowadzać w błąd.

Do czasu rozwiązania problemów z komunikacją radzimy wstrzymać się z zakupem. Istnieje bowiem ryzyko, że otrzymacie inny telefon niż ten, który sobie upatrzyliście.

Infinix to nieznany w Polsce gigant

Większość Polaków zapewne dotychczas się z marką Infinix nie spotkało, ale w skali globalnej mówimy o naprawdę dużym graczu.

Marka powstała w 2013 roku i należy do chińskiego koncernu Transsion Holdings. Ten - według danych Counterpoint Research - dostarczył w 2021 roku łącznie 184 mln telefonów, w tym 84 mln smartfonów oraz 100 mln zwykłych komórek. Dla porównania, gdy Xiaomi trafiło do Polski w 2016, zakończyło rok z wynikiem 53 mln smartfonów.

Innymi słowy - Infinix należy do koncernu, który jest dziś większy niż Xiaomi było w chwili debiutu na naszym rynku. A ten ostatecznie okazał się bardzo udany.

Dlaczego o tak dużej marce było dotychczas w Polsce cicho? Transsion w ostatnich latach koncentrował swoje działania głównie na Afryce, Bliskim Wschodzie oraz Indiach. W naszej części świata firma stawia dopiero pierwsze kroki, ale niewykluczone, że dzięki sporemu doświadczeniu uda jej się odnieść niemały sukces.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.