Kolejna chińska marka smartfonów zmierza do Polski. Chce walczyć z Xiaomi
01.06.2022 16:58, aktual.: 02.06.2022 11:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W ostatnich latach na polskim rynku zagościły m.in. takie marki jak Xiaomi, OPPO, vivo, realme czy TCL. Wkrótce do tej listy będzie można dopisać kolejną.
Kilka tygodni temu skontaktowała się ze mną osoba z agencji PR z pytaniem, czy jestem zainteresowany testami smartfonów chińskiej marki, która zmierza na polski rynek. Nie otrzymałem potwierdzenia, o jaką firmę chodzi, ale zasugerowano mi, że będzie to konkurencja dla tanich smartfonów Xiaomi.
Smartfony Infinix wkrótce w Polsce
Choć oficjalnych zapowiedzi, póki co brak, Roland Quandt z niemieckiego serwisu WinFuture twierdzi, że do debiutu w Europie Wschodniej szykuje się Infinix.
Pokrywałoby się to z lakonicznymi informacjami, które dostałem wcześniej, bo Infinix faktycznie słynie głównie z produkcji smartfonów o dobrym stosunku jakości do ceny, nawiązując tym samym bezpośrednią rywalizację z Xiaomi czy realme.
Infinix w Polsce: co trzeba wiedzieć o tej marce?
Infinix to marka założona w 2013 roku, która należy do koncernu Transsion Holdings. Mimo chińskich korzeni, dotychczas skupiała swoje działania głównie na kilkudziesięciu rynkach Bliskiego Wschodu oraz Afryki.
Marka stawia na produkcje telefonów, które kuszą specyfikacją, zachowując przy tym rozsądne ceny. Wydajne procesory, szybkie ładowanie, ekrany o wysokiej częstotliwości odświeżania, aparaty o dużej rozdzielczości - to wszystko w telefonach Infinix znajdziecie.
Sporą popularnością Infinix cieszy się w Indiach, a lista jej sukcesów obejmuje wskoczenie do TOP 3 marek (za Samsungiem i Huaweiem) w Egipcie, co miało miejsce w 2017 roku.
W aktualnej ofercie Infinix znajduje się ponad 40 smartfonów i na razie nie wiadomo, które pojawią się w Polsce. Podobno na pierwszy ogień pójdą serie Note 12 oraz Hot 11, ale i one obejmują aż 8 modeli.
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii