Komórki uparcie wypierają telefony stacjonarne

Komórki uparcie wypierają telefony stacjonarne28.09.2009 06:50
phone
Kira Czarczyńska

To, że coraz częściej zamiast telefonu stacjonarnego wybieramy komórkę, niczym dziwnym nie jest. W końcu ta druga jest znacznie wygodniejsza w użytkowaniu. Jednak tempo, w jakim przechodzimy na telefony komórkowe może zaskakiwać: w ciągu ostatnich czterech lat liczba stacjonarnych linii telefonicznych spadła o 26,5%.

Co ciekawe, procentowo znacznie częściej rezygnują mieszkańcy wsi niż miast.

Co ciekawe, procentowo znacznie częściej rezygnują mieszkańcy wsi niż miast.

Już niedługo, bo w listopadzie, Telekomunikacja Polska wprowadzi kolejną obniżkę cen za połączenia z numerów stacjonarnych na komórkowe. Spadek kosztów jest na tyle duży, że w niektórych przypadkach taniej będzie rozmawiać z telefonu stacjonarnego na komórkę, niż pomiędzy dwoma komórkami.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego, przytaczanych przez Gazetę Prawną, wynika, że w skali kraju liczba łączy znajdujących się w domach spadła między końcem 2004 a końcem 2008 roku o 30,6 proc., do niespełna 6,5 mln.

Zjawisko to bardziej widać na wsiach niż w miastach. Jak wyjaśniał Gazecie Prawnej Tomasz Kulisiewicz, z firmy badawczej Audytel:

Na wsi najszybciej postępuje zastępowanie telefonii stacjonarnej przez komórkową. Sieci komórkowe mają zasięg oraz oferty pozwalające dzwonić wewnątrz sieci po niskich stawkach. Internet stacjonarny jest niedostępny albo ma słabe parametry. W efekcie nie ma powodów do utrzymywania linii telefonicznej w domu.

To właśnie dostęp do internetu jest obecnie głównym powodem utrzymywania linii telefonicznej przez użytkowników. Oferty choćby Neostrady TP są nadal znacznie bardziej atrakcyjne, niż propozycje sieci komórkowych. Na wsiach zaś, pomijając istniejące gdzieniegdzie lokalne sieci komputerowe, zwykle alternatywy dla komórki i tak nie ma. Po co więc trzymać tą linię...?

Nie spada tylko liczba linii biznesowych. Ba, ta nadal systematycznie, choć powoli, rośnie. To się jednak jeszcze długo nie zmieni, zwłaszcza w większych firmach, gdzie sporą rolę odgrywa nie tylko komunikacja telefoniczna poza przedsiębiorstwem, ale też w ramach poszczególnych jego działów czy między nimi. Dochodzi do tego jeszcze jedna istotna kwestia: telefon stacjonarny nadal uważamy za bardziej wiarygodny, niż komórkowy - ten drugi w końcu zawsze może okazać się nie zarejestrowanym na konkretne nazwisko pre-paidem.

Źródło: Gazeta Prawna

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.