Kondycja finansowa HTC ciągle nie najlepsza

Kondycja finansowa HTC ciągle nie najlepsza07.07.2012 13:28
Złamany HTC EVO 4G LTE | fot. androidcentral.com
Michał Brzeziński

Poprzedni rok przyniósł ogromne zyski tajwańskiemu producentowi, ale sytuacja się diametralnie zmieniła. HTC opublikowało wyniki finansowe za drugi kwartał. W skrócie: nie jest źle, ale powinno być lepiej.

Teoretycznie HTC trzyma się dobrze, w ostatnich miesiącach nie zaliczyło żadnej poważnej wpadki. Ale jeszcze przy okazji podsumowania majowego zarząd obniżył oczekiwane wyniki za drugi kwartał i, jak teraz widzimy, nie mylił się.

Ogólny przychód wyniósł 3,05 miliarda dolarów, a zysk po odliczeniu podatków - 248 milionów dolarów. Jak nietrudno się domyślić, ta druga liczba jest o wiele ważniejsza. I to właśnie na jej przykładzie widać znaczący spadek kondycji finansowej firmy, ponieważ zysk spadł o 58 % w porównaniu z drugim kwartałem poprzedniego roku.

Chociaż wynik nie napawa optymizmem, to i tak widać progres. W analogicznym porównaniu okresów styczeń-marzec z 2011 i 2012 r. zysk spadł aż o 70%.

Co spowodowało taki słaby koniec pierwszej połowy roku? W końcu do sprzedaży weszły trzy bardzo dobre modele z serii One, a Desire C zapełnił lukę w najniższej półce cenowej.

seria One - portret rodzinny | fot. theverge.com
seria One - portret rodzinny | fot. theverge.com

HTC twierdzi, że winę ponoszą gorsze niż się spodziewano wyniki sprzedaży w Europie. Podkreślono również problemy z wprowadzeniem smartfonów na rynek amerykański. Z powodu podejrzeń o naruszenie patentów Apple'a urządzenia tajwańskiego producenta miały opóźnienie.

Pierwszy argument nieco dziwi, ponieważ wydawało mi się, że seria One przyjęła się dobrze, kilku moich znajomych zdecydowało się na te telefony. Ale widocznie to przypadek, w końcu HTC wie lepiej, jak mu idzie. Chyba, że po prostu założono zbyt optymistyczne wyniki sprzedaży.

Obecnie największym problemem zapewne jest konkurencja, a dokładnie Samsung Galaxy S III. Oczywiście tego tajwański producent nigdy nie przyzna, ale wiele osób uważa nowego SGS-a za najlepsze urządzenie na rynku, co potwierdza liczba sprzedanych egzemplarzy. Gdyby flagowiec Samsunga okazał się niewypałem, na pewno duża część osób skłoniłaby się w stronę One X.

Na przedstawione statystyki można patrzeć z dwóch stron. W porównaniu z poprzednim rokiem jest po prostu słabo. Ale z drugiej strony widać poprawę kondycji, gdy spojrzymy na krótszy okres.

Osobiście skłaniam się ku drugiej opcji. HTC podjęło kilka kontrowersyjnych decyzji, przekładając niewielką grubość urządzenia nad pojemność baterii oraz rezygnując z fizycznych klawiatur (to jestem w stanie zrozumieć), jednak fundamenty wydają się porządne. Nowa strategia polegająca na wypuszczaniu mniejszej liczby smartfonów, ale za to bardziej dopracowanych sprawiła, że na rynek trafiły udane produkty. Nawet jeśli powrót na stary tor nie nastąpi szybko, postawienie na jakość, a nie na ilość w końcu powinno zaowocować.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.