Kontrakt z największym producentem okularów podpisany. Google Glass trafią do mas?

Kontrakt z największym producentem okularów podpisany. Google Glass trafią do mas?25.03.2014 13:12
Źródło zdjęć: © cafefoni.com

Powiedzmy sobie szczerze: Google Glass w obecnej formie to gadżet, po który nie sięgnie nikt poza garstką technologicznych zapaleńców. W przyszłości może się to jednak zmienić, bo wyszukiwarkowy gigant poczynił już ku temu pierwszy krok. Milowy krok.

Jak podaje Wall Street Journal, firma Luxottica oficjalnie ogłosiła wczoraj, że nawiązała współpracę z Google'em, na mocy której zajmie się projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją inteligentnych okularów Glass. Niezorientowanym w temacie (do których 15 minut temu sam się zaliczałem) wyjaśniam, że ten włoski koncern jest największym na świecie producentem okularów i kontroluje 80% najpopularniejszych na tym rynku marek, takich jak Ray-Ban, Oakley oraz Persol.

Jak powiedział jeden z prezesów Luxottiki, Andrea Guerra:

Andrea Guerra:

Żyjemy świecie, w którym technologiczne innowacje zmieniają sposób, w jaki się komunikujemy i wchodzimy w interakcję z otoczeniem. Co ważniejsze, doszliśmy już do punktu, w którym ludzie chcą inteligentnej galanterii, a technologia pozwala nam im ją dać. Widząc taką przyszłość, przez ostatnie lata Luxottica inwestowała w rozwój cyfrowej platformy zintegrowanej z naszymi produktami. Wierzymy, że partnerstwo z tak dużym graczem, jakim jest, Google pozwoli nam ruszyć tę branżę do przodu i odpowiedzieć na potrzeby użytkowników w skali globalnej. Uważamy, że jest to idealny moment, by połączyć nasze doświadczenie oraz jakość z zaawansowaną technologią Google'a i tym samym dać początek nowej generacji urządzeń mobilnych.

Do tej pory myślałem, że inteligentne okulary Google'a będą niszą dla garstki geeków. Jeśli jednak największy producent okularów świata z ponad 50-letnim doświadczeniem widzi w tym przyszłość, to coś może z tego być.

Na drodze do popularyzacji Google Glass stoją trzy przeszkody: technologia, cena i moda. Pokonanie pierwszych dwóch to kwestia czasu; wraz z postępem miniaturyzacji wszystkie podzespoły w ciągu najbliższych kilku lat na pewno uda się zmieścić w normalnie wyglądających oprawkach, a i cena będzie zapewne systematycznie spadać, gdy rynek się ustabilizuje. W pojedynkę Google mógłby mieć jednak spory problem z zachęceniem ludzi do odstawienia na półkę modnych Ray-Banów i sięgnięcia po Glassy. Rozwiązuje go współpraca z Luxotticą.

Jak już wspomniałem, włoski koncern na mocy porozumienia bierze na siebie także dystrybucję. Jest to o tyle istotne, że w samych Stanach Zjednoczonych ma on ponad 5000 firmowych sklepów.

Podejrzewam, że za kilka lat Google Glass nie będą ani większe, ani brzydsze, ani też dużo droższe od innych markowych okularów. Jeśli więc mogę sięgnąć po te, które zapewniają mi dodatkowo dostęp do inteligentnej technologii, to dlaczego nie? To naprawdę może być przyszłość.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.