Kryzys? Jaki kryzys? Huawei dokonał niemożliwego

Kryzys? Jaki kryzys? Huawei dokonał niemożliwego03.11.2019 20:18

Wyniki sprzedaży smartfonów Huaweia wcale nie wskazują na to, że firma boryka się obecnie z poważnymi problemami i wojną handlową na linii Chiny-USA. Wyniki są dobre. Baaardzo dobre.

Firma analityczna Canalys opublikowała statystyki dotyczące smartfonów, które trafiły na rynek w trzecim kwartale 2019. W kontekście Huaweia to kluczowy okres, bo mowa o pierwszym kwartale, który minął w całości pod nałożonym pod koniec maja banem Donalda Trumpa.

Huawei w trzecim kwartale 2019 dostarczył o 29 proc. więcej smartfonów niż rok wcześniej

Od lipca do końca września na rynek trafiło 66,8 mln smartfonów Huaweia. W analogicznym okresie roku wcześniejszego było to 51,9 mln.

Mowa więc o gigantycznym, bo aż 29-procentowym wzroście rok do roku! I to w chwili, gdy klienci i dystrybutorzy - niepewni przyszłości smartfonów Huaweia - mają prawo podchodzić do nich niechętnie.

Tym samym Huaweiowi nie tylko udało się utrzymać drugą pozycję, ale i drastycznie zwiększyć dystans dzielący go od trzeciego na podium Apple'a.

A wszystko dzięki gigantycznemu wzrostowi sprzedaży w Chinach

Macki administracji USA nie sięgnęły chińskiego oddziału Huaweia. Usługi Google'a i tak są na tamtejszym rynku zbanowane, więc odcięcie od nich nie było dla konsumentów odczuwalne w najmniejszym stopniu. Zapewne wielu z nich nie zdaje sobie nawet sprawy, że gdzieś po drugiej stronie globu Huawei boryka się z jakimiś problemami.

Huawei postanowił to wykorzystać i zawalczyć o zwiększenie sprzedaży na rodzimym rynku, który - jak wiemy - jest większy niż USA i Europa razem wzięte. I to się udało.

Ze wspomnianych 66,8 mln smartfonów dostarczonych globalnie aż 41,5 mln trafiło do Państwa Środka. To - uwaga - aż o 66 proc. więcej niż rok wcześniej! Wszystkie pozostałe firmy z TOP 5 zanotowały w tym czasie spadki. W tym amerykański Apple.

W szczegółach wygląda to tak:

  • w Q3 2018 Huawei dostarczył 51,9 mln smartfonów globalnie, z czego 48,2 proc. trafiło na rynek chiński;
  • w Q3 2019 Huawei dostarczył 66,8 mln smartfonów globalnie, z czego 62,1 proc. trafiło na rynek chiński.

Widać więc jak na dłoni, że Huawei skupił swoje moce przerobowe na rodzimym rynku. I to się opłaciło.

Wyjąwszy Chiny, Huawei dostarczył globalnie 26,9 mln smartfonów w Q3 2018 oraz 25,3 mln smartfonów w Q3 2019. Sprzedaż na rodzimym rynku była więc tak dobra, że z gigantyczną nawiązką zrekompensowała spadki w pozostałych częściach świata.

Wygląda więc na to, że Huawei nie będzie miał problemów z przetrwaniem

We wrześniu miałem przyjemność odwiedzić siedzibę Huaweia w Shenzhen i byłem dość zaskoczony tym, że atmosfery związanej z banem Trumpa kompletnie nie dało się w powietrzu wyczuć. Cała firma zdawała się funkcjonować, jakby nic się nie stało. Patrząc na przytoczone wcześniej liczby, wcale się temu nie dziwię.

O ile lokalne oddziały Huaweia na niemal całym świecie znalazły się w sytuacji nie do pozazdroszczenia, o tyle w skali globalnej kondycja firmy wciąż jest bardzo dobra. Oczywiście nie oznacza to, że najgorsze firma ma już za sobą. Wręcz przeciwnie.

Dopiero w czwartym kwartale Huawei musi stawić czoła odcięciu od usług Google'a, w wyniku czego na większości rynków nie zadebiutował jeszcze chociażby Mate 30 Pro.

Nie zdziwię się jednak, jeśli w Chinach Huawei dopompuje jego sprzedaż do poziomu z nawiązką rekompensującego globalną nieobecność.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.