Krzywe zwierciadło: OnePlus zmienia branżę. Powód? Koszty druku zaproszeń przewyższyły przychody ze sprzedaży smartfonów

Krzywe zwierciadło: OnePlus zmienia branżę. Powód? Koszty druku zaproszeń przewyższyły przychody ze sprzedaży smartfonów02.08.2015 15:25
Co powiecie na takie zaproszenie na wesele?
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Choć zainteresowanie OnePlusem 2 jest ogromne, najprawdopodobniej będzie to ostatni smartfon tego producenta.

"Zabójca flagowców z 2016 roku" został bardzo ciepło przyjęty przez fanów, co paradoksalnie jest przyczyną problemów finansowych firmy. Jak to możliwe? Strzałem w stopę okazały są zaproszenia, które będą konieczne do zakupu urządzenia.

Aby żaden chętny nie miał problemów ze zdobyciem zaproszenia, postanowiliśmy dokładać po dwa egzemplarze do każdego sprzedanego telefonu oraz otworzyliśmy listę rezerwową, na którą zapisało się już milion osób - mówi nam CEO OnePlusa, Pete Lau.

Sukces? Bynajmniej.

Niestety szybko okazało się, że więcej pieniędzy zainwestowaliśmy w zaprojektowanie i wydrukowanie zaproszeń uprawniających do zakupu smartfónów, niż mamy szansę zarobić na ich sprzedaży - dodaje Lau.

Jakby tego było mało, postawienie na system zaproszeń wpłynęło negatywnie na rozpoznawalność marki. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie OnePlusa, tylko 2% Amerykanów kojarzy firmę z produkcją smartfonów. Co z pozostałymi? 61% badanych twierdzi, że OnePlus to wydawca podręczników do matematyki, a 37% ma lub widziało zaproszenia z napisem "1+".

Firma zapowiada przebranżowienie i ruszenie z produkcją kartek okolicznościowych i "perfekcyjnych zaproszeń" na urodziny, imieniny, wesela i inne okazje. Zainteresowanie - jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy - jest jednak tak duże, że do zakupu zaproszenia potrzebne będzie zaproszenie.

Wszystkie cytaty i wydarzenia zostały wyssane z palca, lecz zainspirowane prawdziwymi wydarzeniami.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.