Kupiłeś Google Pixel 4? Uważaj na simlocka

Kupiłeś Google Pixel 4? Uważaj na simlocka31.12.2019 14:03
wk1003mike / Shutterstock.com
Patryk Korzeniecki

Część Pixeli 4 przychodzi z fabrycznym simlockiem. Google nie ogarnia problemu.

Słychać było o różnych problemach z Pixelami, np. o wadliwych ekranach czy problematycznych aparatach. Jak to mówi przysłowie: "Jak nie urok, to... przemarsz wojsk". Jak się okazuje, Pixele znowu robią problemy.

Uruchamiasz Pixela i... nie możesz z niego korzystać

Część osób zamawiających telefon z oficjalnego sklepu Google Store dostawała Pixela 4 ze sporym problemem. Po włożeniu karty SIM do telefonu na ekranie wyświetlał się monit o nieobsługiwanej karty SIM.

Urządzenie doradzało skontaktowanie się z firmą Xfinity mobile w celu odblokowania. Problem jest taki, że nikt nie zamawiał zablokowanego smartfona.

Google nie potrafi rozwiązać problemu

Dalsze perypetie użytkowników przypominają komedię. Serwis Phone Arena donosi, że użytkownik MrStone przekonał się o problemie na własnej skórze. Postanowił skontaktować się z Google'em. Firma zdecydowała się przysłać drugi egzemplarz... też z simlockiem. Kurtyna.

Google Pixel 4 (Vantage_DS / Shutterstock.com)
Google Pixel 4 (Vantage_DS / Shutterstock.com)

Okazuje się, że MrStone nie jest jedyny. Phone Arena donosi o jeszcze jednym przypadku.

Zastanawia mnie to, jak mogło dojść do tak fatalnej pomyłki. Ciekawe co musiało się stać, że użytkownicy dostawali telefony z simlockiem. Odpowiedź może być intrygująca, ktoś z Was ma jakiś pomysł?

Pociągnijmy wątek dalej. Okej, producent wysłał złe telefony, zdarza się. Jak z kolei doszło do tego, że w ramach wymiany ludzie znowu dostawali zablokowany smartfon, i to z tym samym simlockiem? Tego już totalnie nie ogarniam.

Ile błędów i pomyłek doprowadziło do tej sytuacji, to wie chyba tylko sam Google...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.