Kupujesz iPhone'a? Wybierając czerwonego pomożesz światu

Kupujesz iPhone'a? Wybierając czerwonego pomożesz światu26.04.2020 06:49

Kolor ma znaczenie nie tylko dla Ciebie.

Apple od 2006 roku jest częścią programu PRODUCT(RED). To inicjatywa, w ramach której część zysków wybranych producentów ze sprzedaży czerwonych produktów trafia do organizacji zajmujących się walką z wirusem HIV. W świetle ostatnich wydarzeń cel charytatywny tymczasowo uległ zmianie.

W kwietniu organizacja (RED) ogłosiła, że podejmie działania mające na celu przekierowanie części środków na walkę z chorobą COVID-19. Apple'owi ten pomysł się spodobał.

Kupując czerwonego iPhone'a lub inny produkt Apple'a pomożesz walczyć z koronawirusem

"Część zysków ze sprzedaży każdego produktu (PRODUCT)RED jest przekazywana na Globalny Fundusz na rzecz walki z AIDS. Od teraz do 30 września pieniądze te trafiać będą do puli Globalnego Funduszu przeznaczonej na zwalczanie skutków COVID-19" - taka informacja pojawiła się na stronie Apple'a.

Co ciekawe, pierwotnie komunikat o COVID-19 widniał jedynie na amerykańskiej witrynie Apple'a. Polscy klienci, którzy w ostatnich dniach zamawiali czerwone iPhone'y SE, zwracali uwagę, że u nas w dalszym ciągu jako cel wymieniona jest choroba AIDS. Wygląda jednak na to, że firma zaspała i po prostu zaktualizowała komunikat z poślizgiem.

W portfolio Apple'a można znaleźć nie tylko czerwone iPhone'y SE i 11, ale i iPody, pokrowce, paski do Apple Watcha, słuchawki czy nawet głośniki Bluetooth.

Ile pieniędzy ze sprzedaży czerwonych produktów Apple'a trafia na cele charytatywne?

Apple chwali się, że w ciągu 13 lat przekazał na konto fundacji (RED) 220 milionów dolarów.

Warto przy tym odnotować, że początkowo linia PRODUCT(RED) obejmowała głównie tańsze produkty i akcesoria. Dopiero w 2017 roku do oferty Apple'a trafiły czerwone iPhone'y, dzięki czemu ilość pieniędzy przekazywanych na cele charytatywne drastycznie wzrosła. Aż 60 ze wspomnianych 220 milionów firma przekazała w ciągu 2 ostatnich lat.

Niestety Apple nie zdradza, jaka część ze sprzedaży jednego produktu przeznaczana jest na cele charytatywne. Biorąc pod uwagę skalę sprzedaży, raczej są to kwoty liczone w centach, a nie dolarach, ale - jak widać - ziarnko do ziarnka i w ciągu roku robią się z tego wielomilionowe kwoty.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.