Dość gradientów i refleksów. Są ciekawsze typy tylnych paneli

Dość gradientów i refleksów. Są ciekawsze typy tylnych paneli10.05.2019 15:56
OnePlus 6
Mateusz Żołyniak

Niemal wszyscy producenci smartfonów starają się obecnie przekonywać użytkowników szklanymi pleckami smartfonów, które pod różnymi kątami odbijają światło lub mają wymyślne gradienty. Zaczyna robić się to nudne, szczególnie, że ciekawych rozwiązań przecież nie brakuje. Oto trzy typy tylnych paneli, które z wielką chęcią oglądałbym częściej.

Honor, Huawei, OPPO, Samsung, vivo czy Xiaomi to tylko niektóre firmy, które w ostatnim czasie często wprowadzają na rynek urządzenia w gradientowych wersjach kolorystycznych. Coraz powszechniejsze są też tafle szkła efektownie odbijające światło, w czym ostatnio gustują m.in. Honor i vivo.

Wybór podobnych rozwiązań przez producentów sprawia, że poszczególne smartfony coraz ciężej odróżnić na pierwszy rzut oka nie tylko, gdy patrzy się na nie z przodu, ale i z tyłu. Szkoda, że tak się dzieje. Jest wiele innych rozwiązań, dzięki którym można stworzyć zwracające uwagę obudowy.

Półprzezroczyste panele są super

Dziwi mnie przykładowo, że tak mała liczba firm stawia na przezroczyste lub półprzezroczyste panele, które odkrywają przed użytkownikami wnętrza smartfonów lub ich fragmenty. Pomysł lata temu wykorzystała firma LG w modelu GD900 Crystal, a potem również w Fx0 opartym na systemie Firefox OS.

Xiaomi Mi 9 Explorer
Xiaomi Mi 9 Explorer

Do przezroczystych firm plecków wrócić postanowili jednak Tajwańczycy. HTC podobne rozwiązanie zastosowało najpierw w U11+ i jego następcy (U12+). Do tego wagoniku wskoczyła ponadto firma Xiaomi z wariantami Explorer flagowych Mi 8 i Mi 9.

Chińczycy nieco ściemniają, gdy idzie o przezroczystość w ich modelach, ale ich Explorer Edition wygląda naprawdę interesująco. Nie obraziłbym się, gdyby większa liczba firm poszła w tym kierunku.

Stylowy tył w skórze czy drewnie

Skórzane plecki od dawna spotykane były w luksusowych smartfonach, ale nie są szczególnie popularne na "konsumenckim" rynku. Wspomniani Koreańczycy poszli w tym kierunku w LG G4, a ostatnio podobny projekt odświeżył Huawei. Gigant skórzane plecki wprowadził tak w jednym z wariantów P20 Pro, jak i sporo tańszym Y5 (2019).

LG G4
LG G4

Sama skóra to jednak nie wszystko. Motorola i OnePlus to firmy, które w przeszłości prezentowały interesujące projekty drewnianych tylnych paneli. Dotyczyło to elementów montowanych na stałe, jak i w formie nakładek, ale w obu przypadkach wyglądało to świetnie.

Ba, podobać mogły się również "piaskowane" czy "dżinsowe" smartfony OnePlusy, więc dobrze byłoby zobaczyć inne konstrukcje z wykorzystaniem nietypowych materiałów.

Płaskie placki to nudy

HTC Touch Diamond
HTC Touch Diamond

Niemal wszystkie smartfony dostępne na rynku mają obecnie płaskie tylne panele o mniej lub bardziej wyprofilowanych krawędziach. Odejście od tej reguły to prosty sposób na wyróżnienie telefonu z tłumu. Horyzontalnie zagięty panel jak w LG G Flex nie tylko prezentował się niecodziennie, ale był też całkiem ergonomicznym rozwiązaniem.

Producenci mogą też popuścić wodze fantazji. Firma HTC zrobiła to m.in. podczas projektowania pierwszego Touch Diamonda. Po podobne "pozałamywane" pod różnymi kątami plecki sięgnęła należąca do OPPO marka Realme. Użycie podobnego tyłu z tworzywa sztucznego może być dobrą opcją na unikatowe konstrukcje w tańszych smartfonach.

HTC One X Cushnie et Ochs
HTC One X Cushnie et Ochs

Producenci stale powinni eksperymentować, a nie rzucać się jedynie na jeden sprawdzony schemat. Szczególnie, że nie trzeba naprawdę mocno się głowić. Na tle całej masy smartfonów z gradientami bardziej wyróżni się nawet model ze "zwykłą" dwukolorową obudową, którą kiedyś błysnęła firma HTC - One X Cushnie et Ochs.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.