Lepiej usiądźcie. Apple Watch Pro może być droższy od iPhone'a 14

Lepiej usiądźcie. Apple Watch Pro może być droższy od iPhone'a 1411.07.2022 16:31
SHANGHAI, CHINA - JULY 2, 2021 - Consumers pick up a trial of Apple Watch Series 6 and Apple Watch Series SE at the Apple Store on Nanjing Road in Shanghai, China, July 2, 2021. Masimo, a medical device company, is in a patent lawsuit with Apple over some of the health features of the Apple Watch, and hopes the court will block the sale of the Apple Watch Series 6.
 (Photo credit should read Costfoto/Barcroft Media via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Barcroft Media

Drogo => drożej => Apple Watch Pro.

Mark Gurman z Bloomberga twierdzi, że już tej jesieni Apple wprowadzi do swojej oferty pierwszego Apple Watcha z linii Pro.

Udoskonalony zegarek ma mieć większy ekran, wytrzymalszą obudowę z tytanu i bardziej zaawansowane sensory na czele z termometrem. Skierowany ma być do najbardziej wymagających użytkowników, głównie fanów sportów ekstremalnych.

Ekstremalne mają być także ceny Apple Watcha Pro

Gurman przewiduje, że ceny nadchodzącego zegarka będą oscylować w granicach 899-999 dolarów. Znając przelicznik Apple'a, można bezpiecznie założyć, że w Polsce byłoby to jakieś 4700-5200 zł.

Taki scenariusz jest wysoce prawdopodobny. Już Apple Watch Series 7 dostępny jest w różnych rozmiarach i wariantach wykończeniowych, których ceny wahają się od 1999 do 3799 zł. A firma Tima Cooka już przyzwyczaiła klientów do tego, że ceny produktów "zwykłych" oraz Pro dzieli przynajmniej 1000 zł różnicy.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że iPhone 14 - według przecieków - ma startować z poziomu 799 dolarów, czyli potencjalnie ok. 4200 zł. Jeśli najnowsze doniesienia się potwierdzą, Apple Watch Pro będzie droższy niż iPhone najnowszej generacji.

Do rekordu wciąż jednak daleko. Apple miał już w ofercie znacznie droższe zegarki

Jakieś 5000 zł może się wydawać zaporową kwotą jak na smartwatch, ale mowa o cenach, które nawet nie ocierają się poziom, z którym swego czasu Apple romansował.

Nie każdy pamięta, że pierwszy Apple Watch, który trafił na rynek w 2015 roku, promowany był przede wszystkim jako gadżet modowy. Producent wprowadził nawet kilka wariantów ze złotymi kopertami, których ceny sięgały 80 000 zł.

, Źródło zdjęć: © Apple.com | Apple
Źródło zdjęć: © Apple.com | Apple

Z pewnego punktu widzenia 5000 zł za nowy smartwatch brzmi więc jak okazja życia.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.