Lepsza jakość dźwięku czy zużyta bateria?

Lepsza jakość dźwięku czy zużyta bateria?15.01.2009 07:21
Lepsza jakość dźwięku czy zużyta bateria?
Paweł Wolniewicz

Jakość połączeń głosowych jest ważna, ale nie do przesady. Istotniejsze dla nas mogą być zasoby baterii, wyczerpujące się szybciej podczas korzystania z wydajnego systemu kodowania dźwięku. Wypróbowanie różnych ustawień nie sprawi problemu posiadaczom telefonów Nokia. Wystarczy skorzystać z odpowiednich kodów.

Jakość połączeń głosowych jest ważna, ale nie do przesady. Istotniejsze dla nas mogą być zasoby baterii, wyczerpujące się szybciej podczas korzystania z wydajnego systemu kodowania dźwięku. Wypróbowanie różnych ustawień nie sprawi problemu posiadaczom telefonów Nokia. Wystarczy skorzystać z odpowiednich kodów.

Nowoczesne telefony Nokia wspierają technologię Enhaced Full Rate (EFR), opracowaną przez fińskiego producenta. Jest to wydajny system kodowania dźwięku, polepszający jakość połączeń. Z EFR skorzystają między innymi posiadacze telefonów z serii 5100, 6100 oraz 8800. System staje się powoli standardem, przekonują się do niego także inni producenci.

Wadę Enhaced Full Rate stanowi zwiększone zużycie akumulatora. Wprawdzie zaledwie o 5 procent, jednak na pewno natrafiliśmy na sytuacje, w których to skromne 5 procent mogłoby uratować zamierającą baterię. Jeśli więc telefon nie sprawia problemów i jakość połączeń jest dobra, to warto sprawdzić, co stanie się po wyłączeniu EFR. Poza tym skorzystanie z tej technologii nie jest możliwe we wszystkich sieciach GSM, w zależności od operatora.

EFR włączamy kodem *3370#. Wyłączamy wpisując #3370#. Po zmianie ustawień naocznie przekonamy się, czy różnice w jakości dźwięku są istotne, czy też ważniejszy jest dla nas czas pracy akumulatora. Jeśli żywotnośc baterii ma ogromne znaczenie, to można jeszcze bardziej obniżyć jakość połączeń, korzystając z trybu Half Rate, aktywowanego kodem *4720#.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.