LG Pay oficjalnie. Koreańczycy ruszają z własnym systemem płatności mobilnych

LG Pay oficjalnie. Koreańczycy ruszają z własnym systemem płatności mobilnych02.06.2017 10:51
Płatności mobilne stają się coraz popularniejsze
Źródło zdjęć: © Wavebreakmedia / depositphotos.com

Po debiucie takich usług jak Apple Pay, Samsung Pay i Android Pay, do zabawy w płacenie telefonem przyłącza się LG.

LG Pay rusza w Korei Południowej

W pierwszej kolejności nowy system mobilnych płatności wystartował z ojczyźnie LG. Na razie skorzystać z niego będą mogli użytkownicy tylko jednego telefonu - LG G6; stosowna ma opcja ma się pojawić wraz z nadchodzącą aktualizacją oprogramowania. Każda płatność autoryzowana będzie za pomocą odcisku palca.

W przyszłości kompatybilność z LG Pay ma zostać rozszerzona o kolejne urządzenia, ale raczej nie dotyczy to już istniejących telefonów (wyjąwszy LG G6). Problemem są użyte technologie.

LG Pay działa z praktycznie wszystkimi terminalami płatniczymi

LG wykorzystało technologię Wireless Magnetic Communication stworzoną przez firmę US Dynamics. Pod tą dumnie brzmiącą nazwą kryje się rozwiązanie, dzięki któremu telefon potrafi generować sygnał imitujący kartę płatniczą z paskiem magnetycznym.

Innymi słowy, usługa działać będzie nie tylko z terminalami zbliżeniowymi, ale i starymi modelami, które wymagają przeciągnięcia karty.

Podobne rozwiązanie (Magnetic Security Transmission) wykorzystuje tylko konkurencyjna usługa Samsung Pay.

Apple i Google zostają technologicznie w tyle

Usługi Apple Pay oraz Android Pay wykorzystują tylko technologię NFC, dlatego płatności można dokonywać wyłącznie w terminalach obsługujących karty zbliżeniowe.

Z punktu widzenia osoby mieszkającej w Polsce może się to wydawać małym problemem. Jak wynika z danych opublikowanych przez serwis Cashless, w grudniu ubiegłego roku płatności zbliżeniowe obsługiwało 91 proc. terminali w naszym kraju.

Pod tym względem jesteśmy w światowej czołówce i głównie z tego powodu Polska jest drugim krajem w Europie, w którym zadebiutowała usługa Android Pay. Globalnie nie jest jednak tak kolorowo. Firma Berg Insight przewiduje, że w 2020 roku płatności zbliżeniowe obsługiwane będą przez 77 proc. terminali na świecie. Obecnie jest to 46 proc, czyli odsetek jest dwukrotnie niższy niż nad Wisłą.

LG i Samsung mają o co walczyć

Apple i Google skupiają się na rozwiązaniach przyszłościowych, ale transakcje stykowe żyją i mają się dobrze. Zanosi się na to, że nie zmieni się to jeszcze przez długie lata.

Dwaj koreańscy giganci mają więc w rękach poważny argument przemawiających za kupnem ich telefonów. A przynajmniej będą mieli, gdy ich usługi wystartują globalnie. Samsung Pay działa na razie w kilkunastu krajach na świecie. LG Pay w jednym.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.