LG wiąże spore nadzieje z G2. Czy się uda?

LG wiąże spore nadzieje z G2. Czy się uda?21.07.2013 09:00
LG G2
Mateusz Żołyniak

LG G2 zapowiada się naprawdę interesująco, niedziwne więc, że południowokoreański producent wiąże z nim ogromne nadzieje. Czy jednak firma nie postawiła sobie zbyt ambitnego celu?

LG G2 zapowiada się naprawdę interesująco, niedziwne więc, że południowokoreański producent wiąże z nim ogromne nadzieje. Czy jednak firma nie postawiła sobie zbyt ambitnego celu?

Firma LG na rynku mobilnym radzi sobie coraz lepiej i po kryzysie działu zajmującego się produkcją smartfonów nie widać już śladu. Wielka zasługa w tym udanej serii tanich modeli L-Style, ale i kolejne flagowce są coraz lepsze. Zaprezentowany w zeszłym roku Swift G jest wciąż jednym z ciekawszych androidowych smartfonów, a jego większa wersja (Optimus G Pro) szybko zdobyła uznanie na rodzimym rynku. LG udało się w krótkim czasie sprzedać ponad milion egzemplarzy phabletu i wkrótce ma wprowadzić go w 40 kolejnych krajach.

[solr id="komorkomania-pl-174519" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3381,lg-prezentuje-ekran-nowego-flagowca-zapowiada-sie-swietnie" _mphoto="nowy-ekran-lg-174519-239-9f1e718.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4081[/block]

Mimo to firma wciąż pozostaje daleko w tyle za największym rywalem, Samsungiem. Różnicę między gigantami dobrze pokazują ostatnie kwartalne statystyki - LG udało się sprzedać około 10 mln smartfonów, podczas gdy konkurent zanotował wynik ponad 7-krotnie lepszy. Sytuację tę ma poprawić premiera nowego flagowca, która odbędzie się już 7 sierpnia.

Producent już zapowiedział ten model jako LG G2 (nowa seria topowych smartfonów nie będzie miała w nazwie członu Optimus/Swift) i wiąże z nim spore nadzieje. Firma - wierząc ostatnim doniesieniom z Korei - chce sprzedać ponad 10 milionów egzemplarzy nowego smartfona. Do tej pory najlepszym wynikiem mogły poszczycić się modele z serii L-Style, które na świecie kupiło ponad 5 mln użytkowników. Cel jest więc ambitny, ale LG może udać się go osiągnąć.

LG G2 (fot. engadget.com)
LG G2 (fot. engadget.com)

Smartfon zostanie oparty na czterordzeniowym Snapdragonie 800 z grafiką Adreno 330, a wspierać ma go aż 3 GB pamięci RAM. LG wykorzystać ma najnowszy 5,2-calowy ekran IPS o rozdzielczości Full HD, który jest najcieńszym na rynku panelem tego typu. Nie zabraknie też ulepszonego aparatu 13 Mpix, pokaźnej baterii oraz obsługi łączności LTE (na wybranych rynkach nawet LTE-Advanced).

Obok potężnych podzespołów LG ma zadbać o kilka smaczków. Dużo mówi się o umieszczeniu wszystkich przycisków funkcyjnych na tylnym panelu, wykorzystaniu czytnika linii papilarnych czy możliwości robienia zdjęć/filmików za pomocą obu kamer (funkcja znana z Galaxy S4 została podobno wcześniej opracowana przez LG). Sporej liczby nowych funkcji ma doczekać się również autorska nakładka, która ma zapewnić użytkownikom jeszcze większy komfort korzystania ze smartfona.

[solr id="komorkomania-pl-175936" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3349,czytnik-linii-papilarnych-w-smartfonie-dobrodziejstwo-czy-kolejny-zamach-na-nasza-prywatnosc" _mphoto="iphone-175936-252x168-632b082131.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4082[/block]

Pewne jest to, że G2 będzie świetnym urządzeniem. To jednak za mało, aby odnieść sukces, o czym przekonało się już wielu producentów. LG musi zadbać o dostępność nowego flagowca oraz odpowiednie wsparcie marketingowe.

Firma często zwlekała z wprowadzaniem topowych modeli na większość rynków. Wiązało się to z brakiem możliwości konkurencji z Samsungiem na polu reklamy (w Polsce w promocję serii Galaxy wyłożono tak duże sumy, że LG nawet nie chciało stawać w szranki z konkurentem), a także brakiem wartych uwagi produktów. Zarówno Swift 4X HD, jak i Optimus G Pro to urządzenia, które nie miały być realną konkurencją dla nowości Samsunga czy HTC. Miały one jedynie pokazać, że LG cały czas jest w grze.

LG G2 (fot. youtube.com)
LG G2 (fot. youtube.com)

Nie była to zła strategia, ponieważ skupienie się na wybranych rynkach na tańszych modelach oraz inwestycja w urządzenia z LTE pozwoliły firmie wyjść z dołka. LG musi jednak teraz pójść o krok dalej, szczególnie jeżeli chce osiągnąć z LG G2 próg 10 mln sprzedanych egzemplarzy. Jesienią pojawi się sporo ciekawych urządzeń (Sony Honami, Galaxy Note 3, Lumia 1020 w Europie i Moto X w Stanach), więc bez dobrego wsparcia sprzedaży trudno będzie przebić się południowokoreańskiemu flagowcowi.

Mam nadzieję, że LG się postara, bo większa konkurencja na rynku bardzo by się przydała i może wpłynąć na większą różnorodność smartfonów.

Źródło: Unwired View • własne

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.