Masz iPhone'a? Zapłacisz więcej i nawet tego nie zauważysz. Wszystko dla twojej wygody

Masz iPhone'a? Zapłacisz więcej i nawet tego nie zauważysz. Wszystko dla twojej wygody17.05.2022 17:17

Apple zmienia zasady gry. Wcześniej brak akceptacji oznaczał sprzeciw. Teraz brak sprzeciwu oznacza akceptację.

Jeśli masz iPhone'a, istnieje dużo prawdopodobieństwo, że masz wykupione w App Storze jakieś odnawialne subskrypcje. W sytuacji, gdy twórca aplikacji podniósł wysokość abonamentu, byłeś proszony o akceptację nowego cennika. Jeśli tego nie zrobiłeś, następowało automatyczne wyłączenie usługi.

Brzmi logicznie i uczciwie, prawda? Apple postanowił jednak zmienić zasady.

Zmiany w App Storze. Podwyższenie ceny abonamentu nie wymaga już akceptacji użytkownika

W myśl nowych zasad, subskrypcje będą automatycznie przedłużane nawet wtedy, gdy usługodawca zdecyduje się na podniesienie cen. Warunki są trzy.

Po pierwsze - podwyżka nie może być wyższa niż o 50 proc. lub równowartość 5 dolarów miesięcznie (ewentualnie 50 proc. lub równowartość 50 dolarów rocznie).

Po drugie - usługodawca może zastosować tylko jedną podwyżkę w ciągu roku.

Po trzecie - zmiany w App Storze muszą być zgodne z lokalnymi przepisami.

W innym wypadku wszystko pozostanie po staremu i użytkownik wciąż będzie musiał zaakceptować nowy cennik.

Oczywiście użytkownicy iPhone'ów, iPadów oraz Maców wciąż będą informowani o podwyżkach za pośrednictwem e-maili oraz powiadomień. Różnica jest taka, że nie będą już musieli nowych cenników akceptować.

Czy Apple faktycznie troszczy się o dobro użytkowników?

W komunikacie prasowym Apple tłumaczy, czym zostały podyktowane zmiany. Według firmy, dotychczasowa polityka prowadziła do "niezamierzonych przerw w dostarczaniu niektórych usług".

Innymi słowy - Apple twierdzi, że użytkownikom zdarzyło się niechcący przeoczyć komunikat z prośbą o akceptację nowego cennika. Tylko czy w takim razie nie należy założyć, że po zmianach te same osoby wciąż będą niechcący przeoczać komunikaty po podwyżkach?

Jedyna różnica zdaje się być więc taka, że teraz tacy użytkownicy zamiast nieświadomie wyłączyć usługę, nieświadomie zapłacą więcej. Otwartym pozostaje pytanie, czy faktycznie jest to zmiana dobra dla nich, a nie dla przychodów Apple'a.

Zobacz również:

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.