Masz iPhone'a? Kolejnego też kupisz!

Masz iPhone'a? Kolejnego też kupisz!10.02.2012 11:00
Użytkownicy produktów Apple'a niechętnie odchodzą do konkurencji (fot. naturalstoned.deviantart.com)
Kamil Homziak

Zwolennikom produktów z nadgryzionym jabłkiem często zarzuca się, że są w nich ślepo zakochani i nie dostrzegają innych, często lepszych alternatywnych urządzeń. Potwierdzają to badania Bernstein Research.

Gigantowi z Cupertino udało się wypracować coś, czego mogą mu pozazdrościć konkurenci: użytkownicy iPhone'ów, iPadów, iPodów i Maców sami garną się do wymiany starej wersji urządzeń na najnowszą. Toni Sacconaghi z firmy Bernstein Research porównuje takie zachowanie do odnawiania prenumeraty.

W ostatnich latach przychody spółką systematycznie rosną, a Apple stał się jedną z najbardziej wartościowych marek na świecie. Duża w tym zasługa osób, które kupują kolejne urządzenia kalifornijskiej firmy lub wymieniają je na świeżo zaprezentowane.

To rzadko spotykane zwłaszcza na rynku producentów telefonów, na którym spółki wdrapują się na szczyt, ale niełatwo im utrzymać prowadzenie i dostają zadyszki. Taki los spotkał ostatnio HTC, a w erze przedsmartfonowej - Motorolę i Sony Ericssona. Tymczasem iPhone, mimo ponad 4-letniej obecności na rynku, wciąż trzyma się mocno.

Dowodzą tego statystyki NPD, o których pisał Maciek. Wynika z nich, że osoby kupujące pierwszego smartfona częściej wybierają Androida, ale wśród konsumentów zmieniających model na inny popularność systemu Google'a spada na rzecz iOS. Ponadto w Stanach trzy wersje iPhone'a (3GS/4/4S) są najczęściej kupowanymi telefonami.

Według badań Bernstein Research aż 9 na 10 użytkowników smartfona Apple'a ponownie wybrałoby jego najnowszą wersję, gdyby musiało zmienić telefon. Podobnych danych brakuje w odniesieniu do iPadów czy Maców, ale wydaje mi się, że wyniki byłyby zbliżone.

Jeśli lubisz jeden produkt Apple'a, polubisz i inny (fot. osxdaily.com)
Jeśli lubisz jeden produkt Apple'a, polubisz i inny (fot. osxdaily.com)

Apple stara się też zatrzymać użytkowników, oferując im takie usługi, jak: iTunes, iBookstore, iMessage czy iCloud. Do iPhone'a idealnie pasują też iPad czy iMac. Telefon Apple'a służy właścicielowi średnio przez 2 lata, iPod oraz iMac rok dłużej.

Zdaniem Sacconaghiego wystarczy, że operatorzy przestaną dofinansowywać zakup produktów Apple'a albo wydłużą czas trwania umów, a część klientów odejdzie. Gorąco zrobi się również wtedy, gdy konkurencja zaoferuje wyjątkowo dobry produkt, którego brakuje w portfolio Apple'a. Zwykle to jednak firma z Cupertino wypuszcza urządzenia innowacyjne i wyznacza trendy.

W najbliższym czasie Apple może liczyć na zwiększenie liczby klientów, zwłaszcza że wkrótce premiera iPada 3, iPhone'a 5 oraz odświeżenie MacBooków. Znaczenie ma także to, że posiadanie produktu z logo Apple'a wciąż jest modne i prestiżowe. Konkurenci mogliby się od kalifornijskiego koncernu wiele nauczyć w zakresie marketingu.

Źródło: CNET

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.