mBank na iPada

mBank na iPada14.09.2011 04:40
Zbyszek Kowal

mBank udostępnił bankową aplikację na iPada – pierwszą w całości przygotowaną z myślą o użytkownikach tabletu firmy Apple. Dostępna jest też nowa, transakcyjna aplikacja na iPhone’a.

mBank udostępnił bankową aplikację na iPada – pierwszą w całości przygotowaną z myślą o użytkownikach tabletu firmy Apple. Dostępna jest też nowa, transakcyjna aplikacja na iPhone’a.

Klienci mBanku, będący użytkownikami urządzeń mobilnych Apple'a, otrzymali właśnie możliwość bezpłatnego korzystania ze specjalnej aplikacji na iPada i iPhone’a. Obie z nich pozwalają na wygodne korzystanie z serwisu transakcyjnego banku i jego najważniejszych funkcji.

Narzędzie mBanku na iPada to pierwsza bankowa aplikacja transakcyjna w Polsce w całości zaprojektowana z myślą o tym urządzeniu, a więc uwzględniająca jego specyfikę.

Do tej pory na rynku tworzono aplikacje transakcyjne na iPhone’a, które mogły być uruchamiane na iPadach i dostosowywały się do wyglądu ekranu tabletu, „rozciągając” widok. Mimo podobieństw, urządzenia te jednak różnią się między sobą pod względem funkcjonalnym. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć osobną aplikację na iPada, wykorzystującą wszystkie jego możliwości, dzięki czemu użytkownik ma szybszy dostęp do informacji oraz ułatwioną nawigację po aplikacji – tłumaczy Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, reprezentujący mBank.

Jednocześnie bank wprowadził nowoczesną, transakcyjną aplikację dla użytkowników telefonów Apple'a, która zastąpiła wcześniejszą, informacyjną wersję oprogramowania.

Za pośrednictwem obu aplikacji dla iPada i iPhone’a można prosto i bezpiecznie pozyskać informacje o posiadanych produktach w mBanku i wykonać najważniejsze operacje, np. sprawdzić stan i historię rachunków, pobrać szczegóły dotyczące posiadanych kredytów, lokat i inwestycji, a także przelać pieniądze do zdefiniowanego odbiorcy, spłacić kartę kredytową lub doładować telefon komórkowy. W najbliższym czasie klienci będą też mogli skorzystać z wyszukiwarki rabatów do kart płatniczych, notowań funduszy inwestycyjnych oraz kursów walut.

Nowością jest możliwość personalizacji ekranu aplikacji w części transakcyjnej (dla aplikacji na iPhone'a). Dzięki temu klient może oznaczyć jako ulubione trzy wybrane produkty mBanku, które będą wyświetlać się zaraz po zalogowaniu do rachunku. W menu aplikacji widoczne są także skróty do najczęściej wykonywanych operacji, co znacznie ułatwia korzystanie z konta przez komórkę.

Aplikacje mBanku dla urządzeń firmy Apple przygotowano we współpracy z Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek SA, firmą specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu bankowości mobilnej oraz mobilnych płatności.

Według badania Instytutu Homo Homini, przygotowanego w czerwcu na zlecenie mBanku, zaledwie 3,5 proc. polskich klientów banków korzysta z usług bankowości mobilnej. Spośród nich największą grupę stanowią osoby korzystające z usług mBanku.

Spodziewamy się, że dzięki udostępnieniu kolejnych narzędzi dla posiadaczy urządzeń mobilnych, liczb osób korzystających z konta w komórce jeszcze wzrośnie – prognozuje Paweł Kucharski z mBanku, powołując się na doświadczenia banku. Dla przykładu, po wprowadzeniu w czerwcu lekkiej wersji serwisu transakcyjnego, liczba odsłon stron mBanku, realizowana za pośrednictwem urządzeń mobilnych, wzrosła dwukrotnie. Tylko w sierpniu przeszło 700 tys. odwiedzin serwisu zostało wygenerowanych dzięki komórkom i tabletom, z czego dużą część stanowiły logowania z urządzeń mobilnych Apple – mówi Kucharski.

Nowe aplikacje transakcyjne, umożliwiające korzystanie z usług mBanku wprost z iPadów i iPhone’ów, zostały wprowadzone w ramach strategii rozwoju usług bankowości mobilnej. Wcześniej w czerwcu Klienci zyskali dostęp do nowej wersji mBank Lajt – strony mobilnej, będącej lekką, uniwersalną wersją serwisu transakcyjnego, dostępną dla posiadaczy wszystkich urządzeń mobilnych (również przygotowaną we współpracy z firmą Mobiltek SA). W ramach planu, specjalne aplikacje banku powstaną także dla urządzeń z systemami Android i Windows.

Źródło: mBank

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.