Jedzenie w McDonald's zamówisz za pomocą smartfona. W końcu

Jedzenie w McDonald's zamówisz za pomocą smartfona. W końcu07.11.2016 12:42

Szefowie najpopularniejszej sieci barów szybkiej obsługi na świecie właśnie zorientowali się, że żyjemy w XXI wieku.

Bar szybkiej obsługi stanie się jeszcze szybszy dzięki smartfonom

McDonald's pracuje nad wdrożeniem technologii, która pozwoli zamówić jedzenie oraz dokonać płatności z poziomu mobilnej aplikacji. Jak donosi Business Insider, "już" w 2017 roku nowy program wystartuje m.in. w USA, Australii, Kanadzie, Francji oraz Wielkiej Brytanii, a w 2018 zamówienia za pomocą telefonu będzie można składać w 20-25 tys. restauracji na całym świecie. Czyli w ponad połowie (w 2015 roku McDonald's miał 36 535 lokali).

Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że zamówienie będzie można złożyć z całkowitym pominięciem kolejki, bo jeszcze przed wejściem do lokalu. Wystarczy kilka minut wcześniej zamówić jedzenie i zapłacić za nie używając aplikacji, a później tylko wejść i je odebrać.

McDonald's zaspał

Cytowani przez Business Insidera zgodnie przekonują, że McDonald's zaprzepaścił okazję do wyznaczenia trendu. Zamawianie jedzenia przez smartfona nie jest już bowiem żadną rewolucją; w moim 70-tysięcznym mieście taką możliwość od dawna oferuje kilka lokalnych pizzerii, a w sieciówkach to w zasadzie standard.

Starbucks na wybranych rynkach wprowadził podobny program rok temu i - jak nietrudno się domyślić - okazał się wielkim sukcesem. Obecnie co czwarty konsument do dokonania płatności używa smartfona, a co dwudziesty korzysta aplikacji do składania zamówień z wyprzedzeniem.

Sprawa jest o tyle absurdalna, że dopiero 2015 roku McDonald's na całym świecie wprowadził kioski samoobsługowe. Taka decyzja w czasach, w których smartfona w kieszeni ma niemal każdy, mocno dziwi. Postawienie takich kiosków kosztuje (podobno nawet 125 000 dolarów na lokal).

Cóż, lepiej późno niż później

Nie żebym był jakimś wielkim miłośnikiem tej sieci, bo nie jestem, ale zdarza mi się przekąsić coś w Maku w pośpiechu. Gdy jednak mam mało czasu, czasem nawet kilka minut oczekiwania na zamówienie to za długo, dlatego możliwości złożenia zamówienia przed wejściem do lokalu byłaby nieoceniona.

Pozostaje mieć nadzieję, że na debiut nowej aplikacji w Polsce nie będziemy musieli długo czekać...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.