Nowy Microsoft Band oficjalnie. Idealna opaska dla aktywnych?

Nowy Microsoft Band oficjalnie. Idealna opaska dla aktywnych?06.10.2015 15:41

Microsoft zaprezentował dziś opaskę Microsoft Band, która dla zmyłki nazywa się dokładnie tak samo jak Microsoft Band z ubiegłego roku. Nazwa to jednak jeden z nielicznych wspólnych mianowników, bo jest to znacznie lepsze i potężniejsze akcesorium.

Nowy design

Jedną z największych wad pierwszej generacji opaski był toporny wygląd; użytkownicy skarżyli się na komfort użytkowania (a raczej jego brak). Microsoft zapewnia, że tego typu problemy zostały zażegnane, a nowy Band jest znacznie wygodniejszy, bardziej elastyczny i dopasowany do nadgarstka oraz pozbawiony kanciastych elementów. Nawet ekran (wykonany skądinąd w technologii OLED) jest teraz wygięty, przez co cała opaska wizualnie prezentuje się znacznie lepiej. Przypomina mi skądinąd Geara Fit.

Również sama jakość wykonania jest lepsza, gdyż nie zabrakło metalowych elementów. Microsoft chwali się ponadto, że wyświetlacz pokryto szkłem Gorilla Glass 3, ale biorąc pod uwagę fakt, że czwarta generacja tego szkła zadebiutowała ponad rok temu, osobiście przemilczałbym ten element specyfikacji. Dobrze jednak, że nie postawiono na jakieś zwykłe, tanie szkło lub tworzywo sztuczne.

Więcej czujników

Pod względem liczby czujników już pierwsza opaska wymiatała, ale to nic w porównaniu z nowym Bandem, który ma... 11 sensorów. Oprócz czujników ruchu liczących kroki i monitorujących sen, czujników UV i natężenia światła, termometru, pulsometru i GPS-u pojawił się także barometr. Dzięki niemu akcesorium ma jeszcze lepiej radzić sobie z monitorowaniem aktywności uzależnionych od wysokości (skoki spadochronowe, wspinaczka itp.).

Miłośników sportów wytrzymałościowych ucieszy zapewne fakt, że jest to pierwsze tego typu akcesorium wykorzystujące wbudowane czujniki do szacowania maksymalnego minutowego poboru tlenu (VO2max). Dzięki temu użytkownik ma jeszcze większą wiedzę na temat tego, na ile wydajny był trening.

Microsoft Band pozwala także analizować znacznie więcej zróżnicowanych aktywności. Bieganie i jazda na rowerze? Nuda. Opaska Microsoftu monitoruje nawet postępy w golfie.

Firma jest świadoma, że dopiero raczkuje na rynku fitness i nie może rywalizować z największymi wyjadaczami. Zamiast rywalizacji, postawiono na współpracę, a lista partnerów jest dość imponująca.

[1/2]
[2/2]

Poza monitorowaniem aktywności, Band jest także smartwatchem wyświetlającym powiadomienia ze smartfona i pozwalającym na korzystanie z aplikacji oraz Cortany.

Kiedy, dla kogo i za ile?

Nowy Microsoft Band trafi do sprzedaży w USA pod koniec października. Akcesorium będzie współpracować z urządzeniami z Androidem, iOS-em oraz Windowsem. Cena niestety nie będzie niska. Podczas gdy pierwsza opaska kosztowała w dniu premiery 199 dolarów, druga kosztuje aż 249 dolarów, czyli równowartość 940 zł (bez podatków).

Trzeba mieć jednak na uwadze, że - w przeciwieństwie do większości popularnych smartwatchy i opasek fitness - Microsoft Band jest bardzo zaawansowanym narzędziem. Jeśli o mnie chodzi, jestem zbyt leniwy, by stawiać funkcje fitness ponad smart, dlatego preferuję zaawansowane zegarki z Androidem Wear, które śledzą podstawowe aktywności. Dla aktywniejszych użytkowników Band zapowiada się jednak na potężne i przydatne narzędzie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.