Mobilking: znajdzie się kupiec, albo marka zniknie

Mobilking: znajdzie się kupiec, albo marka zniknie12.02.2009 22:40
Kira Czarczyńska

Mobilking to swoisty fenomen naszego rynku MVNO: mimo kontrowersyjnego stylu promocji i demonstrowanej ogólnie niechęci do tej marki, błyskawicznie, bo w ciągu zaledwie trzech miesięcy, stał się największym z operatorów wirtualnych w kraju. Najwyraźniej jednak duże wydatki na reklamę oraz względnie niskie stawki za usługi nie wyszły mu na zdrowie: Mobilking ma zaledwie dwa tygodnie na to, żeby znaleźć nowego inwestora. W innym przypadku grozi mu bankructwo.

Mobilking to swoisty fenomen naszego rynku MVNO: mimo kontrowersyjnego stylu promocji i demonstrowanej ogólnie niechęci do tej marki, błyskawicznie, bo w ciągu zaledwie trzech miesięcy, stał się największym z operatorów wirtualnych w kraju. Najwyraźniej jednak duże wydatki na reklamę oraz względnie niskie stawki za usługi nie wyszły mu na zdrowie: Mobilking ma zaledwie dwa tygodnie na to, żeby znaleźć nowego inwestora. W innym przypadku grozi mu bankructwo.

Rada nadzorcza biła na alarm już w połowie grudnia zeszłego roku, prawdopodobnie po sprawdzeniu bilansu, informując właściciela że finansowo nie wygląda to dobrze. W 2008r. Mobilking na samą reklamę wydał około 20 milionów PLN, podczas gdy jego miesięczne przychody wynoszą, wg. szacunków Rzeczpospolitej, od 0,5 do 1 miliona PLN.

Martin Danko, rzecznik Penty, zapewnia: Jako właściciel gwarantujemy, że spółka wywiąże się ze wszelkich zobowiązań. Nie ujawnił jednak, czy rozważana jest likwidacja Mobilkinga w przypadku nie znalezienia jego nabywcy.

Pisaliśmy już na temat problemów Mobilkinga. Teraz wiadomo już, że fundusz Penta Investments chce sprzedać Mobile Entertainment Europe do końca lutego. Jest jednak pewien problem: komu? Sieci komórkowe nie są raczej zainteresowane, a czasu nie zostało wiele.

Źródło: Rzeczpospolita

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.