Mobilna TV - operatorzy nie są zainteresowani?

Mobilna TV - operatorzy nie są zainteresowani?01.10.2009 07:15
mobile tv
Kira Czarczyńska

Wiem, że o mobilnej telewizji w ciągu ostatnich dni było więcej, niż - jak na razie przynajmniej - działająca testowo usługa wymaga. Po konferencji firmy Info-TV-FM dotyczącej oferty programowej, pojawił się jednak ciekawy problem dotyczący upowszechnienia telewizji w komórce:

operatorzy bynajmniej jej nie chcą...

Wiem, że o mobilnej telewizji w ciągu ostatnich dni było więcej, niż - jak na razie przynajmniej - działająca testowo usługa wymaga. Po konferencji firmy Info-TV-FM dotyczącej oferty programowej, pojawił się jednak ciekawy problem dotyczący upowszechnienia telewizji w komórce:

operatorzy bynajmniej jej nie chcą...

Na blogu rzecznika prasowego Grupy TP można przeczytać następującą opinię:

[...] rzecznik [Orange - przyp.] od dawna i oficjalnie przesyła mediom komunikat, że propozycja Info-FM-TV jest dla nas biznesowo nieopłacalna, telefony z DVB-H bardzo drogie i dlatego sukcesu nie będzie. Z tego co wiem identyczne sygnały wysyłają także inni operatorzy komórkowi. Dlatego może jednak warto wrócić z obłoków do rzeczywistości rynkowej?

Z tego co mówi W. Jabczyński wynika zresztą, że nie tylko Orange ma takie podejście do sprawy. Ba, wprost wręcz zostało podobno stwierdzone przez przedstawicieli spółki Info-TV-FM, iż: Trwają rozmowy z operatorami. Bawi nas sytuacja, w której rozmawiamy z dużym zespołem roboczym znaczącego operatora, a jego rzecznik nieoficjalnie informuje, że jego firma nie jest zainteresowana usługą.

Faktycznie, zabawna sytuacja. Dla operatora multipleksu i dla sieci komórkowych.

Niekoniecznie jednak dla użytkownika końcowego, który od dłuższego czasu był podkręcany wizją oglądania sobie spokojnie meczu czy ulubionego serialu na telefonie schowanym w szufladzie biurka, ze słuchawką bluetooth na uchu. Najwyraźniej bowiem nadal będzie się mógł co najwyżej spróbować w nos pocałować - upowszechnianie usługi bez udziału sieci komórkowych będzie dość mozolne, a i na same telefony z DVB-H nikt się nie rzuci, jeśli nie zaczną występować w sensownych promocjach.

Prawa rynkowe czy foch?

Jeszcze całkiem niedawno operatorzy wspólnymi siłami powoływali spółkę kapitałową specjalnie na potrzeby ogłoszonego przez UKE konkursu na operatora mobilnej telewizji i wprowadzenie usługi w życie. Telefony tańsze nie były, więc różnicę może robić co najwyżej oferta Info-TV-FM. Sęk w tym, że nie wiem, jak bardzo musiałaby być niekorzystna, żeby wyrównać koszty inwestycji w infrastrukturę - które rzecz jasna operatorzy musieliby ponieść, gdyby przetarg wygrali. Wtedy się opłacało, teraz nie?

Źródło: Blog TP

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.