Mobilne rachunki - byłoby idealnie, gdyby nie prowizje

Mobilne rachunki - byłoby idealnie, gdyby nie prowizje04.02.2013 13:30
Sprytny Bill
Adrian Nowak

Niełatwo znaleźć osobę, która lubi płacić rachunki. Od niedawna ten bolesny dla portfela proces można jednak znacznie uprościć, wykorzystując smartfona.

Niełatwo znaleźć osobę, która lubi płacić rachunki. Od niedawna ten bolesny dla portfela proces można jednak znacznie uprościć, wykorzystując smartfona. 

Skanuj i płać

Firma MasterCard zaprezentowała ostatnio aplikację Sprytny Bill, która pozwala na rozprawienie się z rachunkiem w zaledwie kilka chwil. Narzędzie dostępne w App Store i Google Play korzysta z aparatu wbudowanego w smartfona, uwalniając użytkownika od konieczności ręcznego przepisywania skomplikowanych numerów kont oraz samych kwot do zapłacenia.

Wykonanie płatności jest bardzo łatwe i sprowadza się do uruchomienia Sprytnego Billa, skierowania aparatu na kod kreskowy rachunku, a na koniec zatwierdzenia informacji o płatności. Trzeba też oczywiście podać kod zabezpieczający. Bez wątpienia jest to znacznie wygodniejsze niż stanie w kolejkach czy nawet zrobienie zwykłego przelewu internetowego. Niestety przy okazji doliczane są również niewielkie prowizje, co - sądząc po komentarzach w Google Play - nie wszystkim odpowiada.

Jak tłumaczy Katarzyna Wojda, Marketing & Communication Manager w MasterCard, program ma uczynić smartfony jeszcze bardziej wszechstronnymi:

Mobilne Płatności są ciekawe

Jako zagorzały fan porzucenia portfeli na rzecz płacenia smartfonami gorąco kibicuję projektom takim jak Sprytny Bill czy Mobilne Płatności. Niestety, w odróżnieniu od wielu innowacyjnych projektów, które dopiero walczą o zainteresowanie użytkowników, wspomniane narzędzia na starcie zniechęcają dodatkowymi prowizjami. Osoby przywiązujące wagę do każdej wydawanej na rachunki złotówki bez wątpienia nie będą ochoczo korzystały z tego typu nowości.

Mobilne płatności dają ogromne pole do popisu firmom, które chcą zachęcić klientów do wydawania większych sum na ich produkty czy usługi. Zniżki związane z udostępnianiem informacji o zakupach w serwisach społecznościowych czy promocje dla osób płacących smartfonem - w tym kierunku powinny iść firmy, którym zależy na promocji mobilnych płatności. Serwowanie użytkownikom dodatkowych prowizji może ich tylko zniechęcić.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.