Motorola FlipOut, czyli kwadratowy maluch z QWERTY [Podróż w czasie]

Motorola FlipOut, czyli kwadratowy maluch z QWERTY [Podróż w czasie]06.04.2019 11:14

"Teraz wszystkie smartfony z Androidem wyglądają tak samo" - w 2010 roku nie powiedział nikt. Jednym z wyróżniających się wówczas z tłumu telefonów był FlipOut Motoroli.

Mimo że w 2010 roku Android dopiero raczkował, producenci już wtedy szukali sposobów na zaskoczenie klienta i wypełnienie niezagospodarowanej przez nikogo niszy. Motorola także nie bała się eksperymentować z formą.

Motorola FlipOut to telefon o wzornictwie wyjątkowym pod każdym względem

Po pierwsze - FlipOut był kwadratowy. Telefony komórkowe od początków swojego kojarzą się z prostokątnymi, podłużnymi bryłami, ale Motorola postanowiła zerwać z tym schematem. Długość obudowy FlipOuta była dokładnie taka sama jak jej szerokość.

Po drugie - FlipOut miał ekran pracujący w orientacji poziomej. Smartfony przyzwyczaiły nas do wyświetlaczy pionowych, ale i na tym polu Motorola postanowiła pójść pod prąd.

Po trzecie - FlipOut był naprawdę mały. W 2010 roku popularność powoli zaczynały zdobywać telefony z 4-calowymi (lub większymi) ekranami. Na ich tle 2,8-calowa motorola była prawdziwym maleństwem.

Po czwarte - FlipOut miał fizyczna klawiaturę QWERTY. W tamtych czasach dotykowe, pojemnościowe wyświetlacze błyskawicznie wyparły fizyczne klawisze, ale Motorola mimo wszystko zdecydowała się na implementację wysuwanej klawiatury. Nietypowy był nawet jej rotacyjny mechanizm.

Po piąte - FlipOut pozwalał łatwo zmienić kolor obudowy. Co prawda wymienne klapki same w sobie nie było wówczas niczym niezwykłym, ale Motorola poszła o krok dalej. Dodatkowe pokrywy baterii w różnych kolorach dorzucone były do zestawu w standardzie.

Motorola Flipout - Trailer

Każda z tych cech w pojedynkę w 2010 roku byłaby czymś nietypowym. Motorola połączyła je natomiast w jednym telefonie.

Pod względem wyposażenia FlipOutowi daleko było do flagowca

Smartfon miał dość podstawową specyfikację, która obejmowała:

  • 2,8-calowy ekran LCD o rozdzielczości 240 x 320 (143 ppi);
  • układ TI OMAP 3410 z zegarem 600 MHz;
  • 512 MB pamięci RAM;
  • 512 MB rozszerzalnej pamięci wewnętrznej;
  • aparat 3 Mpix z oprogramowaniem Kodak Perfect Touch poprawiającym jakość zdjęć;
  • wymienną baterię 1130 mAh.

Nad wszystkim w dniu premiery czuwał Android 2.1 Eclair z nakładką Motoblur i niestety tak już zostało. Ku rozczarowaniu użytkowników, Motorola nie przygotowała ani jednej dużej aktualizacji oprogramowania.

Mimo przeciętnego wyposażenia, Motorola FlipOut nie była tania; w Polsce wyceniono ją na 1399 zł. A przypominam, że mówimy o czasach, w których Galaxy S - jeden z najlepszych smartfonów na rynku - kosztował 1999 zł. Nie dziwi więc, że FlipOut nie odniósł zbyt dużego sukcesu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.