Motorola szuka oszczędności. 4000 pracowników na bruku!

Motorola szuka oszczędności. 4000 pracowników na bruku!13.08.2012 14:10
Google
Tomasz Nowak

W Motoroli nie dzieje się najlepiej. Google szuka więc sposobów na podreperowanie budżetu amerykańskiej firmy. Ucierpią na tym pracownicy...

Wszystko wskazuje na to, że zmiany wprowadzane przez Google'a w dłuższej perspektywie przyniosą sporo dobrego. Niestety, plan restrukturyzacji giganta z Mountain View zakłada sporo zwolnień.

Pracę straci ponad 4000 osób, czyli 20% pracowników zaangażowanych w produkcję telefonów. Nie jest to dobra wiadomość, jednak zwolnienia są konieczne, aby utrzymać rentowność firmy. Amerykański producent notował bowiem straty w aż 14 z 16 ostatnich kwartałów fiskalnych. Poszkodowany będzie także rynek azjatycki, na którym Motorola chce mocno ograniczyć swoją działalność.

To niejedyny sposób, który ma pomóc firmie w podreperowaniu budżetu. Motorola zmieni także dotychczasową strategię wydawniczą. Zamiast koncentrować się na wielu low-endowych modelach, zacznie pracować nad kilkoma high-endowymi smartfonami.

Jeśli smartfony będą dopracowane, to rzeczywiście takie podejście może mieć sens. Dobre flagowe modele pomogą z pewnością w zdobyciu większego uznania w oczach użytkowników oraz zbudowaniu silnej marki, czego mimo wielu prób nie udało się Motoroli. Jeżeli Amerykanie będą w stanie zrobić kilka naprawdę udanych smartfonów, być może uda im się pójść w ślady Samsunga, który ostatnio chwalił się sprzedażą Galaxy S III na poziomie 10 milionów sztuk.

Mam również nadzieję, że firma nie zapomni o europejskim rynku, na którym systematycznie olewała klientów. Musieli oni wiele miesięcy czekać na wprowadzenie nowych modeli (za wyjątkiem RAZR) do sprzedaży na Starym Kontynencie, a potem na update'y, które ukazały się już w Stanach. Biorąc pod uwagę ścisłą współpracę z Google'em, można być pewnym szybkich i - co najważniejsze - pewnych aktualizacji. Szkoda tylko, że gigant z Mountain View największą wagę przykłada do macierzystego rynku (przykład Nexusów i tabletu Nexus 7).

[solr id="komorkomania-pl-118356" excerpt="0" image="0" _url="http://komorkomania.pl/5894,czy-mapy-googlea-znikna-z-iphonea-i-ipada-2" _mphoto="mapy-google-iphone-11835-30fb3af.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2501[/block]

Niestety na wszystko potrzeba czasu, a obecna sytuacja finansowa Motoroli nie jest najlepsza. Próba ratowania budżetu powinna pomóc na chwilę, jednak bez agresywnej strategii biznesowej nie ma co liczyć na sukces. Jeśli wszystkim zajmie się Google, wówczas być może będzie to miało ręce i nogi.

Mam nadzieję, że firma się podniesie. Nowe modele smartfonów zawsze wprowadzają ożywienie. Nie tylko dla konsumentów, ale także dla innych firm. W końcu nic tak nie motywuje jak konkurencja. Wspólne napędzanie się do rozwoju jest niewątpliwie dużym plusem tego zjawiska.

Źródło: The Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.