Motorola jeszcze nie jest w rękach Google'a. Kiedy wreszcie będzie i jak się trzyma?

Motorola jeszcze nie jest w rękach Google'a. Kiedy wreszcie będzie i jak się trzyma?28.10.2011 12:00
Motorola (fot. na lic. CC; Flickr.com/by Titanas)
Paweł Żmuda

Gdy firmy Google i Motorola ogłosiły, że dział odpowiedzialny za sprzęt przenośny, Motorola Mobility, zostanie przejęty przez firmę z Mountain View, w branży zapanowała radość. Przejęcie tak dużej spółki wymaga wielu zabiegów prawnych. Jak wygląda przyszłość i kiedy będzie można mówić, że nowa komórka Motoroli to sprzęt przygotowany z Google'em?

Porozumienie między Motorola Mobility a Google'em zostało ogłoszone 15 sierpnia. Zarządy obydwu firm jednogłośnie zaakceptowały przejęcie, ale do ostatecznego przejścia Motorola Mobility w ręce Google'a potrzeba wiele różnych zgód - w tym zgody akcjonariuszy Motoroli.

Udziałowcy firmy spotkają się dopiero 17 listopada, by porozmawiać o fuzji. Zgodę muszą wydać jeszcze amerykański urząd antymonopolowy, Unia Europejska, władze w Kanadzie, Chinach, Izraelu, Rosji, Turcji i na Tajwanie. Wnioski o zgodę na przejęcie spółek zostały już złożone.

Firmy wcale nie połączyły się w sierpniu i jest za wcześnie, aby mówić, że RAZR to telefon opracowany przez Google'a. Jak informuje Motorola, ostateczne przejęcie może nastąpić pod koniec 2011 lub na początku 2012 roku. Jeśli nie zostaną uzyskane zgody, spółki nie będą mogły się połączyć. To jednak czarny i raczej nieprawdopodobny scenariusz.

Informacje o sytuacji dotyczącej przejęcia Motoroli zostały opublikowane wraz z wynikami finansowymi za trzeci kwartał.

Firma zanotowała przychody w wysokości 3,3 miliarda dolarów, czyli takie same jak w drugim kwartale bieżącego roku. Niestety, podobnie jak w zeszłym kwartale zanotowano dużą stratę. Ostatecznie były to "tylko" 32 miliony dolarów - w porównaniu ze stratą 56 milionów to i tak dobry zysk. Ponad połowa straty (18 milionów) to efekt działań związanych z przygotowaniami do przejęcia.

Mogłoby się wydawać, że klienci, wiedząc o działaniach Google'a, chętniej będą kupować urządzenia Motoroli. Niestety, tak się nie stało. Wyniki sprzedaży nie napawają optymizmem. W ostatnim kwartale sprzedało się 11,6 miliona urządzeń Motoroli, w tym 4,8 miliona smartfonów i oszałamiająca liczba 100 tysięcy egzemplarzy tabletu Xoom. W poprzednim kwartale rozeszło się 11 milionów komórek, w tym 4,4 miliona smartfonów. Niewielki wzrost sprzedaży urządzeń z systemem operacyjnym to i tak marne pocieszenie, ponieważ sprzedaż Xooma spadła aż o 300 tysięcy.

Miejmy nadzieję, że po zakończeniu procesów prawnych firma mocniej zaatakuje rynek. Powrót kultowego RAZR jest dobrym prognostykiem na przyszłość.

Źródło: engadget

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.