Jak Motorola radzi sobie na rynku mobilnym?
Do firm, które zdążyły już przedstawi ć wyniki finansowe za ostatnie miesiące, dołączyła właśnie Motorola. Producent tabletu Xoom, który miał być największym rywalem iPada, wcale nie radzi sobie tak dobrze, jak mogłoby się wydawać. Co słychać w Motoroli?
W drugim kwartale 2011 roku Motorola zanotowała wzrost przychodów aż o 28% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Niestety, przychód w wysokości 3,3 miliarda dolarów nie pomógł firmie w utrzymaniu dobrej kondycji finansowej.
Ostatecznie koncern stracił 56 milionów dolarów, co i tak jest wynikiem lepszym niż w drugim kwartale 2010 roku. Amerykański koncern sprzedał 11 milionów urządzeń, w tym 4,4 miliona smartfonów. Wyniki są coraz lepsze, jednak do liderów branży wciąż jeszcze brakuje.
Niewypałem okazał się tablet Motorola Xoom. Sprzęt zapowiadany jako konkurent iPada trafił w ostatnim kwartale jedynie do 440 tysięcy nowych nabywców. W pierwszym kwartale 2011 roku kupiło go 250 tysięcy osób. Motorola pozostaje więc w tyle za konkurencją. Może przed końcem roku Amerykanie pokażą, na co ich stać?
Źródło: mobileburn