MTR: gdzie szukać pełnomocnika?

MTR: gdzie szukać pełnomocnika?23.02.2009 10:10
Kira Czarczyńska

Wydawałoby się, że to proste: pełnomocnicy sieci komórkowych upoważnieni do kontaktów z Urzędem Komunikacji Elektronicznej powinni być bez problemu osiągalni w celu umożliwienia przeprowadzenia różnorakich urzędowych procedur. Sęk w tym, że niektóre z nich - jak odebranie decyzji o zmianie hurtowych stawek za minutę połączenia w sieciach komórkowych - niekoniecznie są dla operatorów korzystne.

Pełnomocnicy więc... znikają. Nie całkiem rzecz jasna. Tylko z zasięgu UKE.

Wydawałoby się, że to proste: pełnomocnicy sieci komórkowych upoważnieni do kontaktów z Urzędem Komunikacji Elektronicznej powinni być bez problemu osiągalni w celu umożliwienia przeprowadzenia różnorakich urzędowych procedur. Sęk w tym, że niektóre z nich - jak odebranie decyzji o zmianie hurtowych stawek za minutę połączenia w sieciach komórkowych - niekoniecznie są dla operatorów korzystne.

Pełnomocnicy więc... znikają. Nie całkiem rzecz jasna. Tylko z zasięgu UKE.

Kolejne obniżki stawek MTR nie są na rękę żadnej z sieci. Stąd też, skuteczna jak na razie, technika stosowania uników przed odebraniem decyzji od Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Polkomtelowi tak zależy na tym, żeby dokumentu nie dostać, że już dwukrotnie zmieniał pełnomocnika do spraw kontaktów z UKE. Pierwszemu pełnomocnikowi, zamieszkałemu w Warszawie, pełnomocnictwo cofnięto - i dano je innej, tym razem z z Tych. Aktualny pełnomocnik jest z Krakowa. Całkiem podobny manewr stosuje Orange: ich obecny pełnomocnik z kolei mieszka w Mielcu... Ponieważ na placu boju została tylko PTC, ta również zdecydowała się na... zmianę pełnomocnika, a cóż innego.

W czym problem?

Ano w tym, że w przeciwieństwie do poprzednich obniżek, kiedy operatorzy sami podpisywali między sobą aneksy bez udziału UKE, tym razem PTC pospieszyła się nieco i jako pierwsza wystąpiła do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o wydanie decyzji obniżającej hurtowe stawki w sieciach konkurentów. Orange i Plus zostali postawieni w sytuacji, w której groziło im płacenie Erze przez kilka tygodni 0,33 PLN za minutę połączenia, podczas gdy do ich kieszeni wpadałoby w tym czasie zaledwie 0,22 PLN za minutę. Oznaczać to mogło straty w wysokości 30-40 milionów.

Operatorzy nie urywają zresztą bynajmniej, że stosują taktykę uników. Zgodnie twierdzą, że będą starać się przeciągnąć sprawę tak długo, aż UKE wyda decyzje dla wszystkich sieci. Ale Streżyńska nie zamierza tego zrobić:

Nie ma powodu, abyśmy czekali na wnioski od wszystkich operatorów. Dlaczego ci, którzy zadbali o swoje interesy, np. stacjonarni, i złożyli wnioski wcześniej, mają czekać, aż złożą wszystkie wnioski pozostali? A jeżeli nie złożą?

Jak tłumaczy Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Decyzja musi być dostarczona pełnomocnikowi, a nie firmie przez niego reprezentowanej. Co jednak zrobić, jeśli pełnomocnika nie można za nic na świecie dorwać? Na to Urząd nie ma na razie pomysłu.

Źródło: Rzeczpospolita

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.