Na co uważać przy wyborze oferty operatora komórkowego?

Na co uważać przy wyborze oferty operatora komórkowego?30.06.2008 14:30
Karolina Adamus

Wybór oferty u operatora jest jak spacer po polu minowym. Jeśli wybierzemy odpowiednią ścieżkę czeka nas dużo korzyści. Jeżeli nie, będziemy żałować swojej decyzji… przez następne dwa lata. O czym więc należy pamiętać przy wyborze operatora?

Wybór oferty u operatora jest jak spacer po polu minowym. Jeśli wybierzemy odpowiednią ścieżkę czeka nas dużo korzyści. Jeżeli nie, będziemy żałować swojej decyzji… przez następne dwa lata. O czym więc należy pamiętać przy wyborze operatora?

Marketing szeptany

W każdym punkcie danego operatora usłyszycie, dlaczego warto wybrać ofertę akurat u niego i że to on najlepiej dba o swoich klientów. Guzik prawda. Klienci umieją bardzo dobrze zadbać o siebie samych i to właśnie do nich powinieneś zwrócić się o poradę. Zanim zdecydujesz się iść do danej sieci ze względu na reklamę z ładną panią ze skaczącym biustem, wypytaj znajomych, rodzinę, sąsiadów, czy są zadowoleni z usług swojego operatora.

Zasięg

To niemal najważniejsza kwestia dotycząca doboru operatora. Niektórzy pewnie powiedzą, że z zasięgiem dzisiaj już nie ma takich problemów, jak 15 lat temu. Otóż mamy obecnie na rynku czterech operatorów, którzy korzystają z różnych stacji bazowych o zróżnicowanym położeniu. Tam gdzie jeden będzie miał wyśmienity zasięg, inny może być w tyle. Do paczki dochodzą także niezależne marki i operatorzy wirtualni, którzy korzystają z przekaźników „gigantów”.

Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić rozłożenie stacji danego operatora, żeby potem nie okazało się, że nie będziemy mieli jak wykorzystać naszych darmowych minut.

Promocja – główne narzędzie walki o klienta

Kilka darmowych numerów, kilkaset darmowych minut, kilka tysięcy darmowych SMS-ów – do wyboru, do koloru. Operatorzy mamią swoich klientów coraz większą liczbą promocji tylko po to, by ich usidlić na następne 24 miesiące. Pod podszewką świetnej oferty stoją jednak czasem małe gwiazdki, których zwykle nie chce nam się czytać.

Promocja darmowych minut, którą zawzięcie reklamują tańczące marchewki przestaje być aż tak atrakcyjna w momencie, gdy zagłębimy się w regulamin i dowiemy, że została objęta limitem czasu, czy aktywna jest tylko w ramach danej sieci.

Abonament, mix, pre-paid

Przed wejściem do punktu operatora powinieneś dobrze zastanowić się z jakiej usługi chcesz skorzystać. Jeżeli telefon jest ci do życia niezbędny powinieneś zdecydować się na abonament. Wiąże się o nie tylko z szeroką ofertą tanich (już od 1 zł) telefonów, ale także szeregiem promocji. Pamiętaj też, że najlepszym czasem na podpisanie umowy jest Gwiazdka i okres przedwakacyjny, kiedy to operatorzy sypią promocjami jak z rękawa.

Jeżeli korzystasz z telefonu okazyjnie i masz go tylko po to, żeby rodzina lub znajomi mogli się z tobą skontaktować, powinieneś zdecydować się na ofertę pre-paid. Telefon „na kartę” jest o tyle wygodny, że sam możesz decydować o tym, jak wysoki będzie rachunek. Operatorzy od pewnego czasu zaczęli doceniać klientów nie związanych umową i również udostępniają różnego rodzaju promocje.

Umowa = cyrograf

Podpisanie umowy z operatorem to sprawa poważniejsza niż się wielu osobom wydaje. Należy uważnie przeczytać wszystkie punkty umowy i regulamin, bo można się zdziwić, gdy przyjdzie nam reklamować telefon, lub gdy będziemy chcieli zrezygnować z usług sieci. Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy z tego jak wielkich sum żąda operator za wcześniejszą rezygnację z usług.

Tak więc miłych łowów! Wybierajcie najlepsze oferty i pamiętajcie, że nie taki diabeł operator straszny, jak go malują. Trzeba tylko uważać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.