Nabi Compete to inteligentna opaska dla dzieci. Jest sprzedawana w parach i to ma sens

Nabi Compete to inteligentna opaska dla dzieci. Jest sprzedawana w parach i to ma sens11.11.2015 08:56
Nabi Compete
Źródło zdjęć: © Nabi
Konrad Błaszak

Rynek inteligentnych gadżetów z każdym kwartałem jest coraz większy, ale nadal jest to dość młoda branża i można wymyślić wiele nowych rzeczy. Jedną z nich są przeznaczone dla dzieci opaski Nabi Compete.

Wczoraj został zaprezentowany pierwszy luksusowy inteligentny zegarek firmy TAG Heuer, który kosztuje 1350 euro (ok. 5750 złotych), a dwa dni wcześniej Xiaomi zapowiedziało opaskę Mi Band 1S, czyli opaskę z pulsometrem za 99 yuanów (ok. 60 złotych). To świetnie pokazuje, że na tym rynku można już znaleźć produkty dla niemal każdej grupy odbiorców. Wyjątkiem są nadal dzieci.

Wiele rodziców może nie chcieć kupować swoim pociechom takich urządzeń, ale wystarczy przejść się ulicą, żeby zobaczyć, że bardzo wiele dzieci nie starszych niż 10 lat ma już smartfona. Dlaczego w takim razie nie wyposażyć ich także w opaskę, która oprócz bycia fajnym gadżetem, może także przynieść coś dobrego? Pewnie takie pytanie zadała sobie firma Fuhu, która zaprezentowała inteligentne akcesoria dla najmłodszych o nazwie Nabi Compete.

Nabi Compete, Źródło zdjęć: © Fuhu
Nabi Compete
Źródło zdjęć: © Fuhu

Pod tą nazwą kryją się dwie opaski (nie są sprzedawane oddzielnie), które przeznaczone są dla dzieci starszych niż 6 lat. Zostały one wyposażone w 3 diody LED informujące o stanie baterii, która ma wytrzymać na jednym ładowaniu 3 miesiące. Poza tym mogą przechowywać zebrane dane nawet przez 90 dni i są odporne na zachlapania. Ze smartfonami (Android lub iOS) łączą się za pomocą Bluetootha 4.0, który ma zasięg 6 metrów. Nie są to zaawansowane gadżety, ale w ich wypadku najważniejszą funkcją jest mierzenie aktywności.

Jest to potrzebne do tego, żeby dzieci mogły zdobywać różne osiągnięcia razem lub rywalizując ze sobą. Właśnie dlatego sprzedawane są one tylko w zestawie. Ich głównym zadaniem jest zachęcenie dwójki dzieciaków do wspólnego wysiłku fizycznego, co dzięki będzie nadzorowane na smartfonie. Co więcej, telefon nie tylko sprawdza ile udało się zrobić kroków, ale można dzięki niemu wyznaczać różne zadania, jak chociażby przejście długości wybranego sławnego obiektu czy też spalenie określonej liczby kalorii. Ten drugi tryb jest ciekawszy, ponieważ użytkownik może zaznaczyć, że zjadł pizzę, a wtedy aplikacja pokazuje ile musi przejść, żeby udało się nadrobić ten posiłek. Dzięki temu ma to też elementy edukacyjne. Poza tym użytkownicy dostają wirtualne odznaki za pokonanie konkretnych zadań.

Nabi Compete, Źródło zdjęć: © Fuhu
Nabi Compete
Źródło zdjęć: © Fuhu

To nadal nie koniec, ponieważ dzieci mogą również skorzystać z platformy Nabi Konnect, gdzie za określoną liczbę kroków dostają punkty, które mogą wymienić na jedzenie dla wirtualnego zwierzaka. Sam pamiętam jak popularne były za moich czasów Tamagochi, czyli właśnie takie elektroniczne stwory, którymi trzeba było się opiekować. Wtedy ruch na świeżym powietrzu był czymś co się robiło od rana do nocy, więc bez problemu miałbym codziennie na porządny obiad dla wirtualnego potwora, ale taka dodatkowa motywacja do ćwiczeń zapewne przydałaby się wielu osobom.

Cena w Stanach Zjednoczonych za dwie opaski to 39,99 dolarów (ok. 160 złotych), co wydaje mi się bardzo rozsądną kwotą. Można oczywiście kupić dwa gadżety innej firmy, ale te oprócz specjalnych aplikacji i materiałów dla dzieci oferowane są także w różnych kolorach oraz są bardzo ciasne, czyli jest mała szansa na ich zgubienie.

Nie jestem specjalistą od dzieci, ale wydaje mi się, że takie opaski mogą dać im dodatkową motywację do ćwiczeń. Poza tym już od najmłodszych lat rywalizacja jest świetnym bodźcem, który pozwala poprawiać swoje wyniki. Jak będą one dostępne w Europie, a ja dorobię się potomstwa to chętnie je kupię. Oczywiście nie zapominając, że to dorosły powinien sprytnie kierować taką zabawą.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.