Nadchodzi pierwszy, jeszcze bezimienny Panasonic dla Europy [zdjęcia]

Nadchodzi pierwszy, jeszcze bezimienny Panasonic dla Europy [zdjęcia]09.12.2011 13:44
Czy tym modelem Panasonicowi uda się zawojować europejski rynek? (fot. The Verge)
Kamil Homziak

Ostatnio pisaliśmy, że Panasonic ma zamiar podbić Europę. Teraz spółka oficjalnie potwierdziła te plany, pokazując jednocześnie pierwszy referencyjny model.

Ostatnio pisaliśmy, że Panasonic ma zamiar podbić Europę. Teraz spółka oficjalnie potwierdziła te plany, pokazując jednocześnie pierwszy referencyjny model.

Japończycy powracają na europejski rynek po 6 latach nieobecności. Inwazja ma się oficjalnie rozpocząć już w marcu, a Panasonic liczy, że każdego roku mieszkańcy kontynentu kupią 9 mln jego komórek. Znane są główne wytyczne, jakimi kierowali się inżynierowie koncernu, projektując pierwszą z nich, przeznaczoną głównie dla biznesmenów w wieku 30-40 lat.

Ma być ona bardzo cienka (odnosi się to również do wąskiej ramki wokół ekranu), odporna na wodę i kurz. Świetną jakość obrazu zapewni 4,3-calowy wyświetlacz OLED Quarter HD, a pracą telefonu będzie zarządzał system Android. W 2012 roku skusić ma się na niego 1,5 mln chętnych, a globalna sprzedaż wszystkich modeli spółki jest szacowana na 15 mln sztuk. Słuchawki będą produkowane w fabryce w Malezji.

Prototyp nowego modelu (fot. The Verge)
Prototyp nowego modelu (fot. The Verge)

Eksperci podchodzą do szacunków bardziej sceptycznie i sugerują, że powodem wejścia Panasonica na rynek komórek nie jest wcale chęć jego zawojowania, lecz słabnąca sprzedaż telewizorów. Chcąc zatamować spadek przychodów, spółka mocniej stawia na inny dział. Problem w tym, że konkurencja wśród producentów telefonów wcale nie jest mniejsza. Poza tym, nawet jeśli udałoby się osiągnąć sukces na tym polu, to jeden dobrze prosperujący dział nie wygeneruje zysku pozwalającego utrzymać przy życiu tak gigantyczną firmę.

Prototypowy Panasonic dla Europy (fot. Panasonic)
Prototypowy Panasonic dla Europy (fot. Panasonic)
Prototypowy Panasonic dla Europy (fot. Panasonic)
Prototypowy Panasonic dla Europy (fot. Panasonic)

Przedstawiciele Panasonica przyznają, że przespali najlepszy moment na wejście do gry. Pierwsze komórki firmy pojawiły się bowiem w sprzedaży dopiero w tym roku, i to tylko lokalnie. Szef działu mobilnego Toshinori Hoshi zdaje sobie sprawę z tego, że konkurencja jest silna, ale wierzy, że na dynamicznie zmieniającym się rynku znajdzie się miejsce dla jeszcze jednego gracza. Nie zraża go też przypadek innej japońskiej firmy Sony (a w zasadzie Sony Ericssona), który ostatnio radzi sobie nie najlepiej.

Słabnące pozycje niedawnych gigantów (Nokia czy Sony Ericsson) pokazują, że w tym segmencie trudno wyrobić sobie dobrą pozycję, ale jeszcze trudniej ją utrzymać. Panasonicowi nie będzie łatwo, tym bardziej że nie ma zamiaru produkować tanich telefonów, na które najszybciej znajduje się nabywców.

Źródło: PanasonicReutersThe Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.