Następny iPhone? Nie spodziewajcie się rewolucji

Następny iPhone? Nie spodziewajcie się rewolucji21.03.2013 13:57
iPhone 5 (fot. crazyoctopus)
Adrian Nowak

Niezbyt duże zmiany w ostatnich flagowych smartfonach zaczynają nieco irytować, bo dziwnie ogląda się premierę, na której prezentowane są dobrze znane już urządzenia (choć z kilkoma dodatkowymi funkcjami i nieco lepszymi podzespołami). Wygląda na to, że następny iPhone również nie przyniesie żadnej rewolucji.

Dostawcy części dla urządzeń firmy Apple zapewniają, że nowy iPhone będzie ewolucją obecnej wersji. Kalifornijski koncern zdecyduje się co prawda na trochę lepsze podzespoły, w tym szybszy procesor A7, jednak użytkownicy iPhone'a 5 prawdopodobnie nie będą mieli zbyt dużej motywacji, by błyskawicznie przesiąść się na wersję 5S.

DigiTimes po raz kolejny donosi, że nowa wersja telefonu Apple'a będzie wyposażona w czytnik linii papilarnych oraz Smart Flash, czyli dwie diody (białą i żółtą), które mają wpłynąć na kolory fotografowanych obiektów. Trudno więc mówić o jakiejkolwiek rewolucji, na usta ciśnie się raczej słowo: rozczarowanie.

Coraz częściej mówi się też o tańszym smartfonie Apple'a, który byłby sprzedawany z plastikową obudową i umożliwił amerykańskiej spółce zwiększenie udziałów na rynku. Fani urządzeń z serii iPhone prawdopodobnie z niechęcią przyjęliby jednak gadżet, który trudno uznać za wpisujący się w standardy, o jakich Apple zapewniał przez ostatnie lata.

Nieoficjalnie mówi się, że nowy iPhone zadebiutuje w trzecim kwartale tego roku, a więc długo po tym, jak będzie można już kupić flagowce Samsunga, HTC czy Sony. Ponieważ zmiany w urządzeniu nie są przełomowe, kalifornijska spółka może mieć coraz większe trudności z jego sprzedażą.

Internauci już teraz nie pozostawiają suchej nitki na przeciekach dotyczących nowego iPhone'a. Zapowiedzi na razie wydają się jedynie karykaturą gadżetu, który kiedyś zmienił rynek smartfonów. Choć iPhone'a trudno krytykować, ponieważ wciąż generuje miliardowe zyski, zdecydowanie nie dyktuje już tempa konkurentom i jest na idealnej drodze, by odejść w cień.

Czy Apple bez Steve'a Jobsa faktycznie zatracił swoją innowacyjność? A może jest to tylko efekt przemyślanej strategii? iPhone przynosi w końcu kalifornijskiej spółce niemal 100 milionów dolarów czystego zysku każdego dnia - nadmierne majstrowanie przy tej kurze znoszącej złote jaja mogłoby jej przecież zaszkodzić.

Źródło: AppleInsiderPhone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.