Nawet Skandynawowie przestają lubić Nokię

Nawet Skandynawowie przestają lubić Nokię25.10.2011 10:59
Nokia traci markę w krainie Wikingów? (fot. na lic. CC/Flickr/Mykl Roventine)
Kamil Homziak

Sporą część klientów znudziła mała innowacyjność Nokii i zaufali oni innym producentom. Wydawać by się mogło, że bardziej lojalni powinni być mieszkańcy Skandynawii. Tymczasem wcale tak nie jest.

Na prowadzeniu od kilku miesięcy znajduje się iOS, który wysoką pozycję zawdzięcza przede wszystkim dużej popularności w Danii i Szwecji. Do końca roku powinien go jednak wyprzedzić Android, który obecnie walczy z Symbianem o drugie miejsce. Atak był skuteczny w sierpniu, lecz już miesiąc później dzięki prezentacji nowych wersji Symbiana i ponownym rozbudzeniu nadziei klientów Nokii udało się powrócić na dawną pozycję.

Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że jeszcze przed końcem roku prowadzenie obejmie system Google'a, który najbardziej dynamicznie zyskuje udziały (+ 6% od maja, Symbian i iOS straciły w tym czasie ponad 1,5% każdy). Sytuacja na szczycie jest ciekawa, bo każdy z trzech dominujących OS-ów ma udziały na poziomie 28-33%. Niewiele zatem trzeba, aby piąć się w górę, ale też niedużo, aby spaść niżej.

Miejsce tuż za podium zajmuje podstawowy system Nokii instalowany w tzw. feature phone'ach (np. platforma Series 40) z udziałami na poziomie 5%. Piąta pozycja należy do Sony Ericssona (2%). Czyżby Skandynawowie nie lubili marki ze szwedzkimi korzeniami? Ostatnie, szóste miejsce przypadło Samsungowi, który zdobył zaledwie 1% rynku. Pozostaje pytanie, czy w tej liczbie zawierają się także urządzenia z bada OS. Warto dodać, że dane te ustalono na podstawie 21 mln odsłon mobilnych stron internetowych.

Wydaje się więc, że nawet nordycka sympatia do Nokii nie uchroni tego rynku przed dominacją Androida. Skandynawia wyraźnie podąża za światowymi trendami. W najbliższych miesiącach sytuacja Nokii paradoksalnie może się jednak poprawić za sprawą premiery słuchawek z WP7. Co z systemem Microsoftu? Czyżby udziały giganta z Redmond na północy Europy były niższe niż 1%? Nawet w zimnej części Starego Kontynentu muszą być przecież amatorzy kafelków z Metro UI, zwłaszcza po niedawnej premierze wersji Mango.

Nie wiadomo, jak rynek krajów skandynawskich zareaguje na premierę nowego iPhone'a. Teoretycznie tamtejsze zamożne społeczeństwo mogłoby pozwolić sobie na jego zakup, a tym samym zwiększenie udziałów iOS-u. Szkoda, że w Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej i wiele osób zwyczajnie nie stać na zakup nowego smartfona Apple'a i, chcąc nie chcąc, wybierają np. tanie modele z Androidem, Symbianem czy bada OS. Nasze zaporowe ceny w tym nie pomagają, ale to zupełnie inna sprawa.

Źródło: Cellular News

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.