Netflix w końcu wspiera mobilne HDR i Dolby Vision na... jednym smartfonie

Netflix w końcu wspiera mobilne HDR i Dolby Vision na... jednym smartfonie09.05.2017 16:12
Łukasz Skałba

Na Netflixie jest już około 20 seriali kompatybilnych ze standardem HDR. Ich pełna jakość była do tej pory osiągalna wyłącznie na telewizorach wspierających HDR. Na urządzeniach mobilnych, użytkownicy musieli zadowolić się gorszą jakością obrazu. Do teraz.

Na rynku jest już kilka smartfonów których wyświetlacze kompatybilne są z technologią HDR. Mam tutaj na myśli flagowe modele Samsunga, LG i Sony. Xperia XZ Premium oferuje wyświetlacz HDR o rozdzielczości 4K. W przypadku LG G6 i Galaxy S8, rozdzielczość ekranu jest nieco mniejsza, ale standard HDR również jest wspierany.

Mimo że dwa z trzech wyżej wymienionych modeli są już dostępne w normalnej sprzedaży, Netflix do tej pory zbytnio się tym nie przejmował i umożliwiał odtwarzanie filmów na smartfonie jedynie w standardowej rozpiętości tonalnej. Sytuacja ta ma się jednak zmienić.

LG G6 ze wsparciem Netflixa

Na stronie Netflixa dostępna jest baza urządzeń, na których możemy odtwarzać materiały w HD (dzięki niej dowiedzieliśmy się ostatnio o nadchodzącym Galaxy S8 Active) oraz baza urządzeń, na których można odtwarzać treści HDR. Nie jest ona zbyt długa i zawiera obecnie tylko jeden model smartfona - LG G6.

Dlaczego został wyróżniony akurat ten model? Tego niestety nie wiadomo. Prawdopodobnie nie kryje się za tym żadna filozofia i o takim stanie rzeczy zadecydowała wcześniejsza premiera G-szóstki. Prawie na pewno wsparcie dostaną również pozostałe flagowe modele, których wyświetlacze kompatybilne są z HDR-em. Tymczasem jednak nacieszyć się nim mogą wyłącznie klienci LG...

Albo raczej mogliby. To, że urządzenie jest na liście nie znaczy, że już w tym momencie można na nim oglądać filmy i seriale HDR. Do działania potrzebna jest aktualizacja klienta Netflix, która została zapowiedziana, ale nie jest jeszcze dostępna do pobrania.

Na korzyści płynące z mobilnego HDR trzeba więc będzie jeszcze trochę poczekać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.