DxOMark: Nexus 6P jest jednym z najlepszych fotograficznych smartfonów na rynku!

DxOMark: Nexus 6P jest jednym z najlepszych fotograficznych smartfonów na rynku!30.09.2015 11:43
Nexus 6P
Źródło zdjęć: © Google
Konrad Błaszak

Nexus 6P to nowy flagowiec Google'a, który niemal pod każdym względem jest jednym z najlepszych na rynku. Duże obawy budził aparat, ponieważ ta seria smartfonów nigdy nie była pod względem fotograficznym zbyt mocna, ale wygląda na to, że jest lepiej niż można było przypuszczać.

Wczoraj odbyła się konferencja Google'a, na której zostały pokazane dwa Nexusy: 6P oraz 5X. Bez wątpienia są to świetne smartfony i mają wiele zalet, ale pewnie sporo osób zastanawiało się jak będzie ze zdjęciami. Gdy usłyszałem, że będą one mieć rozdzielczość 12,3 Mpix to trochę się zawiodłem. Oczywiście nie same megapiksele się liczą, ale dobrze wyglądają na papierze, więc można by pomyśleć, że gigant po raz kolejny olał aparaty. Google chwalił się jednak dużymi pikselami o wielkości 1,55 µm, które mają pochłaniać więcej światła, obiektywem o jasności F/2,0 oraz 1/2.3-calowym sensorem. Pierwsze zdjęcia wyglądają zachęcająco, ale oczywiście u każdego producenta materiały promocyjne są świetne.

[1/10]
[2/10]
[3/10]
[4/10]
[5/10]
[6/10]
[7/10]
[8/10]
[9/10]
[10/10]

Dlatego właśnie podchodziłem do możliwości fotograficznych Nexusa 6P z dużą rezerwą. Nie sądziłem, że to może być pod tym względem jeden z lepszych telefonów na rynku, ale do sieci trafiły właśnie wyniki testów przeprowadzonych przez fotograficznych wyjadaczy z DxOMark i muszę przyznać, że jestem mocno zaskoczony. Wśród wszystkich przetestowanych dotychczas urządzeń Nexus 6P zajmuje drugą pozycję, tuż za Galaxy S6!

Fotograficzny ranking smartfonów, Źródło zdjęć: © DXoMark
Fotograficzny ranking smartfonów
Źródło zdjęć: © DXoMark

W przeprowadzonym teście smartfon zdobył 84 punkty, co sprawia, że wypadł on słabiej jedynie od Galaxy S6 edge (86 punktów). Pokonał za to LG G4, Note'a 4, Moto X Style, Xperię Z3+ oraz iPhone'y 6. Nie został jeszcze sprawdzony mniejszy Nexus 5X, ale ze względu na zastosowanie matrycy i optyki o tych samych parametrach powinien on wypaść bardzo podobnie.

Nexus 6P, Źródło zdjęć: © DXOMark.com
Nexus 6P
Źródło zdjęć: © DXOMark.com

DxOMark podkreśla, że plusem Nexusa 6P jest chociażby najlepsza ze wszystkich testowanych smartfonów ilość szczegółów rejestrowanych w słabych warunkach oświetleniowych. Google mocno podkreślał, że jego telefony mają bardzo dobrze radzić sobie po zmroku i - jak widać - nie rzucał słów na wiatr.

Eksperci chwalą również dobrą szczegółowość, odwzorowanie kolorów i dobry balans bieli w przypadku zdjęć robionych na zewnątrz oraz po użyciu diody doświetlającej. Bardzo dobrze spisuje się ponoć także szybki i dokładny autofocus (Nexusy wykorzystują autofokus laserowy). Z minusów warto wymienić przeciętne wyniki trybu HDR+ przy słabym świetle (dużo szumów, niedokładne kolory i ekspozycja) oraz rozmazanie najważniejszych elementów przy zdjęciach dynamicznych obiektów.

Zalety filmów to dobra ekspozycja, odwzorowanie kolorów i balans bieli oraz niski poziom szumów w każdych warunkach. Na plus ponownie można wyróżnić szybki i dokładny autofocus. Wady to chociażby efekt galaretki (obraz wygląda jakby falował) oraz tracenie ostrości podczas scen ruchu. Poza tym w słabych warunkach Nexus 6P gubi detale oraz występuje cieniowanie kolorów.

W fotograficznym rankingu DXoMark Nexus 6P zajmuje drugą pozycję, ale nie należy zapominać, że jeszcze kilku mocnych konkurentów nie zostało sprawdzonych. Wystarczy jedynie przypomnieć Samsunga Galaxy S6 edge+, serię Xperia Z5 oraz oczywiście iPhone'y 6s. Każdy z wymienionych smartfonów ma potencjał, żeby wspiąć na podium, więc dopiero po ich sprawdzeniu będzie można zobaczyć, jak dobrze Nexus 6P wypada wśród tegorocznych flagowców. Najważniejsze jest jest jednak to, Nexus 6P nie wypada na tym polu tragicznie, bo i tak pokonał wielu bardzo mocnych rywali.

Źródło: DXoMark

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.