Nie ma rynku tabletów, jest rynek iPada. Przynajmniej jeżeli chodzi o ruch w sieci

Nie ma rynku tabletów, jest rynek iPada. Przynajmniej jeżeli chodzi o ruch w sieci03.08.2013 11:30
iPad mini
Michał Mynarski

Przez wzrost popularności tzw. tabletów z Biedronki oraz mocną ofensywę Nexusa 7 i Kindle Fire udział iPada w rynku tabletów maleje z miesiąca na miesiąc. Jednak statystki potwierdzają również, że ruch sieciowy niezmiennie zdominowany jest przez tablet Apple'a.

Przez wzrost popularności tzw. tabletów z Biedronki oraz mocną ofensywę Nexusa 7 i Kindle Fire udział iPada w rynku tabletów maleje z miesiąca na miesiąc. Jednak statystki potwierdzają również, że ruch sieciowy niezmiennie zdominowany jest przez tablet Apple'a.

Niedawno szczegółowe dane na ten temat ujawniła firma Chitika, która wzięła pod lupę tablety przewijające się przez jej usługę reklamową (Chitika Ad Network) w Stanach i Kanadzie. Dane były zbierane od 15 do 21 maja, a w raporcie brane pod uwagę są również statystki z poprzednich miesięcy.

Na wykresie widzimy, że iPad w maju był odpowiedzialny za 82,4% ruchu sieciowego wśród tabletu, co jest wzrostem w ciągu trzech miesięcy (marzec-maj) o pół procenta. Drugi w kolejności jest Amazon Kindle Fire HD, który zgarnia dla siebie 6,5%. Na ostatnim miejscu podium znajduje się Samsung - ale jako rodzina, a nie konkretny model. Wszystkie tablety tego producenta odpowiadają za tylko 4,7% ruchu sieciowego Ameryki Północnej. Google Nexus uplasował się na czwartym miejscu z wynikiem 1,7%.

Dane z ruchu sieciowego generowanego przez tablety (źr. Chitika)
Dane z ruchu sieciowego generowanego przez tablety (źr. Chitika)

To zestawienie pozwala na wyciągnięcie paru wniosków.

  1. Pomimo zmasowanej ofensywy tanich tabletów z Androidem, rynek tabletów (a w szczególności ten w Ameryce Północnej) to tak naprawdę rynek wciąż iPada. Urządzeniom Apple'a pomimo malejącej sprzedaży udaje się konsekwentnie, choć powolutku, powiększać swoją przewagę w ruchu sieciowym. Firmie z Cupertino udało się więc stworzyć ultramobilny komputer, wielkości książki, który będzie urządzeniem w pełni sieciowym. Wizja Steve'a Jobsa urzeczywistniła się po jego śmierci.
  2. Kindle Fire jest co prawda tabletem opartym na Androidzie, jednak bardziej opiera się na ekosystemie Amazonu - i tylko silna pozycja tego giganta na rynku amerykańskim pozwoliła tym urządzeniom na tak dobry wynik.
  3. Polityka walca w przypadku użycia tabletów sprawdza się na tyle dobrze, że Samsungowi udało się wywalczyć prawie 5%. Biorąc pod uwagę resztę stawki, to prawdziwy sukces.
  4. Nexusom czkawką odbija się decyzja, by pierwsza seria urządzenia sprzedawana przez parę miesięcy miała tylko moduł WiFi.
  5. Microsoft na rynku tabletów nie istnieje. Jego udział (0,4%) w ruchu sieciowym jest równy urządzeniom BlackBerry Playbook i ponad dwa razy mniejszy niż Barnes & Noble Nook (zapewne pierwszy raz słyszycie tę nazwę).

Jak widać na załączonych obrazkach, pomimo słabnącej pozycji iPada na rynku tablety z Cupertino wciąż robią to, co do nich należy, i sądząc po statystykach - świetnie służą swoim użytkownikom. A Tim Cook nadal nie znajdzie odpowiedzi na pytanie, które zadał na zeszłorocznej prezentacji: "co robią pozostałe tablety?".

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.