Nie można pobierać aplikacji z Windows Phone Store? To nie jest najgorsze...

Nie można pobierać aplikacji z Windows Phone Store? To nie jest najgorsze...09.02.2013 16:00
Błąd Windows Phone Store (fot. wł)
Mateusz Żołyniak

Użytkownicy smartfonów z systemem Microsoftu mieli dzisiaj różne problemy z działaniem Windows Phone Store. Podczas instalacji programów pojawiał się błąd o wdzięcznej nazwie 805a0193, ale nie to było najgorsze...

Od rana właściciele Windows Phone'ów narzekali na brak możliwości pobierania aplikacji z Windows Phone Store. Treści ze sklepu były, a jedyne co się pojawiało to mało mówiący komunikat o błędzie 805a0193. Do tego, próby aktualizacji już zainstalowanych programów kończyły się zazwyczaj fiaskiem. Mi udało się co prawda zrobić update kilku gier, ale już próby aktualizacji SkyCasha kończyły się błędem 8103010d.

[solr id="komorkomania-pl-147986" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4447,spotify-na-dniach-w-polsce-a-juz-teraz-jest-aplikacja-dla-wp8" _mphoto="spotify-windows-phone-8--1b0657f.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3533[/block]

Teraz jednak wydaje się, że prawie wszystko wróciło do normy, chociaż część użytkowników wciąż zmaga się z błędem 805a0193. U mnie pobierania działa zarówno po sieci WiFi, jak i z wykorzystaniem łączności komórkowej, a jedyne niedostępne (przynajmniej w chwili dodawania wpisu) treści to aplikacje i gry z Nokia Collection.

Podobne problemy ze sklepem Microsoftu pojawiały się już w przeszłości i zazwyczaj dotyczyły błędów w konfiguracji platformy po stronie giganta z Redmond lub prac konserwacyjnych. Tym razem, rozwiązanie usterki nie zajęło jednak kilku godzin. Nie dotyczyło także tylko kilku wybranych regionów - na problemy narzekali użytkownicy z Polski, Wielkiej Brytanii, Kanady, Francji i wielu, wielu innych krajów. Skalę problemu doskonale widać po liczbie wątków, jakie od rana pojawiły się na forach internetowych poświęconych systemowi Windows Phone.

[solr id="komorkomania-pl-147143" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4513,czy-windows-phone-moze-byc-konkurencja-dla-androida" _mphoto="zrzut-ekranu-2013-01-31--e4b167d.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3534[/block]

Najgorsza w tym wszystkim - przynajmniej moim zdaniem - wydaje się niefrasobliwość Microsoftu. Wiem, że Windows Phone nie zawojował jeszcze rynku, a jego udziały w porównaniu do iOS czy Androida są śmieszne, ale jednak na świecie z Lumii i innych modeli z OS-em Microsoftu korzysta już spora liczba użytkowników. Gigant z Redmond powinien więc szybko informować o wszystkich problemach, które mogą dotknąć użytkowników.

Słuszną uwagę wyrazili również redaktorzy WPCentral. Zauważyli ono, że przydałoby się, aby producent wreszcie zaktualizował system powiadomień o błędach w Windows Phone. Obecne są w ogóle niezrozumiałe dla użytkowników i nie mówią absolutnie nic o stanie systemu, sklepu z aplikacjami czy usług. O ile lepsze byłoby, gdyby zamiast "error 805a0193" pojawił się jasny komunikat - "sklep w chwili obecnej nie działa z takiego, a takiego powodu, będzie dostępny za parę godzin". Czy jednak nie wymagamy od Microsoftu zmiany zbyt wielu przyzwyczajeń z dużego Windowsa?

Źródło: WPCentral • własne

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.