Nie zgadniecie, który producent smartfonów będzie sponsorem mistrzostw świata w piłce nożnej

Nie zgadniecie, który producent smartfonów będzie sponsorem mistrzostw świata w piłce nożnej31.05.2017 16:47
Mistrzostwa świata w piłce nożnej 2018 w Rosji
Mateusz Żołyniak

Samsung, Sony, a może LG? Nie, zostało nim... chińskie vivo.

Należąca do grupy BBK, w której posiadaniu są również marki Oppo i OnePlus, firma vivo od jakiegoś czas prowadzi agresywne działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie jej rozpoznawalności na świecie. Teraz jednak chiński producent naprawdę zaszalał.

vivo i FIFA podpisują umowę sponsorską

Firma vivo poinformowała o zawarciu porozumienia z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej, dzięki czemu będzie ona oficjalnym sponsorem mistrzostw świata w piłce nożnej, które odbędą się w latach 2018 i 2022. W ramach 6-letniej umowy Chińczycy będą także sponsorować turnieje Pucharu Konfederacji w piłce nożnej, począwszy od tegorocznego, który odbędzie się w Rosji.

Logotyp firmy vivo ma pojawiać się na wszystkich materiałach marketingowych związanych z wydarzeniami (programy, ulotki itp.), biletach na poszczególne mecze, a także bilbordach i flagach w strefach kibiców. Wszyscy pracownicy FIFY, którzy będą obsługiwać imprezy w Rosji i Katarze, mają do tego korzystać ze sprzętu chińskiej marki. Na tym jednak nie koniec.

Firma vivo sponsorem mistrzostw świata w piłce nożnej w latach 2018 i 2022
Firma vivo sponsorem mistrzostw świata w piłce nożnej w latach 2018 i 2022

Producent z Państwa Środka zapowiedział, że z tej okazji wprowadzi do oferty nowego smartfona. Na temat urządzenia nie pojawiły się jeszcze żadne konkrety, ale vivo obiecuje, że będzie to unikatowy sprzęt opracowany z myślą o fanach piłki nożnej. Szczegóły poznamy najpewniej na początku przyszłego roku.

Chińczycy kochają piłkę nożną (i nie tylko)

Ruch vivo może wydać się dziwny, gdyż firma nie myśli póki co o wchodzeniu na globalny rynek telefonów - jest trzecim co do wielkości producentem smartfonów na gigantycznym rynku chińskim, dzięki czemu nie narzeka na brak gotówki. Osoby, które choć trochę interesują się piłką nożną, nie powinny być jednak bardzo zaskoczone.

Chińczycy bardzo lubią piłkę nożną, a tamtejsze kluby wydają krocie na transfery piłkarzy, którzy mają sprawić, że chińska liga będzie bardziej atrakcyjna, również pod względem marketingowym. Ich projekty (i kasa) przekonują nie tylko graczy schodzących z dużej sceny, ale tych, którzy są w kwiecie piłkarskiego wieku, czego przykładem są Brazylijczycy, jak Hulk czy Oscar.

Nubia Z11 Max to jeden ze smartfonów promowanych przez Cristiano Ronaldo
Nubia Z11 Max to jeden ze smartfonów promowanych przez Cristiano Ronaldo

Producenci smartfonów z Państwa Środka wydają więc sporo, aby promować w tych rozgrywkach. Firmy sięgają też po znane gwiazdy piłkarskiego świata. I nie chodzi tylko o wielkiego Huaweia, który w promocję sprzętu zatrudnił Roberta Lewandowskiego i Leo Messiego. Ambasadorem mniej znanej marki Nubia, która wchodzi właśnie do Polski, w Chinach jest Cristiano Ronaldo.

Wracając do vivo warto dodać, że firma nie inwestuje tylko w piłkę nożną. Firma jest oficjalnym partnerem NBA w Chinach (Stephen Curry promował model vivo Xplay6), a do tego sponsoruje indyjskie rozgrywki krykietowe Indian Premier League. Ba, smartfony vivo pojawiły się jakiś czas temu nawet w filmie "Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów", o czym wspominał już Miron.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.