Nokia i RIM odpowiadają Jobsowi: najpierw wydajność anteny, a potem wygląd telefonu

Nokia i RIM odpowiadają Jobsowi: najpierw wydajność anteny, a potem wygląd telefonu17.07.2010 12:19
Fot. na licencji Creative Commons, flickr.com/by 1Happysnapper (photography)
Paweł Żmuda

Podczas nadzwyczajnej konferencji zorganizowanej w siedzibie firmy Apple w Cupertino, Steve Jobs zaatakował konkurencyjnych producentów twierdząc, że smartfony innych firm nie są pozbawione wad i również miewają problemy z zasięgiem. Słowa te mocno zdenerwowały przedstawicieli firmy Nokia oraz RIM. Co piszą rywale Apple?

[url=http://komorkomania.pl/16491,jobs-wiedzial-o-wadach-konstrukcyjnych-iphonea-4-dlugo-przed-premiera]Jobs wiedział o wadach konstrukcyjnych iPhone’a 4 długo przed premierą

[/url]

"Projektowanie anten jest złożonym problemem i w Nokii dokładamy wszelkich starań, by wszystko działało sprawnie. Nokia była pionierem wśród producentów montujących wewnętrzne anteny. Nasz pierwszy powszechnie dostępny telefon z takim rozwiązaniem - Nokia 8810 - został wypuszczony na rynek w 1998 roku", czytamy w oświadczeniu Nokii.

Dalej jest jednak znacznie ostrzej:

"Projektanci spędzają długie godziny nad sprawdzaniem jak nasi użytkownicy trzymają swoje komórki podczas rozmów, przeglądania internetu czy odtwarzania muzyki Jako firma skupiona na tym, by "łączyć ludzi", przedkładamy funkcjonowanie anteny, na wygląd zewnętrzny urządzenia zawsze, gdy występują jakiekolwiek problemy z telefonem".

Przedstawiciele Nokii zapewniają, że ich telefony wykonywane są z wysokiej jakości materiałów, a rozwiązania technologiczne takie jak na przykład dwie anteny gwarantują sprawność w każdych warunkach. Szybkie oświadczenie wypuścili również przedstawiciele kanadyjskiego RIM:

"Postawa Apple jest nie do przyjęcia. Wymienianie firmy RIM w kontekście problemów iPhone'a 4 jest celową próbą manipulacji opinią publiczną i sposobem na odwrócenie uwagi od sytuacji Apple. Podczas 20 lat obecności na rynku zawsze stosowaliśmy innowacyjne projekty zmniejszające ryzyko zerwanych połączeń szczególnie tam, gdzie zasięg sieci komórkowych jest słaby", piszą producenci BlackBerry.

W oświadczeniu RIM padają również znacznie mocniejsze słowa: "nasze BlackBerry nie potrzebują zewnętrznych akcesoriów do prawidłowego działania".

Zarówno wadą, jak i zaletą Apple jest świetny i gustowny design urządzeń. Przedstawiciele obydwu firmy postanowili dość mocno i ironicznie wypunktować giganta z Cupertino. A to przecież dopiero początek. Wkrótce może okazać się, że słowa Jobsa podczas piątkowej konferencji były jednymi z najgłupszych posunięć PR-owych w historii Apple. Atak na gigantów branży komórkowej jeszcze długo może odbijać się czkawką.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.