Nokia: młodzi mają dość iPhone'ów, Android również straszy

Nokia: młodzi mają dość iPhone'ów, Android również straszy13.12.2011 15:10
iOS i Android złe, WP7 super? (fot. The Verge)
Kamil Homziak

Starając się przyciągnąć nowych użytkowników do swojej platformy i lepiej uargumentować jej wybór, przedstawiciele firm produkujących mobilne OS-y lub smartfony często krytykują rozwiązania konkurencji. Tak postąpił na przykład dyrektor ds. marketingu Nokii.

W wywiadzie udzielonym Pocket Lint Niels Munksgaard stwierdził, że młodzi ludzie mają dość iPhone'ów, które są obecnie powszechnie dostępne. Z kolei obsługa Androida jest skomplikowana, w dodatku co jakiś czas pojawiają się informacje o lukach bezpieczeństwa. Nokia chce przekonać młodych, aby spróbowali czegoś innego, czyli platformy Windows Phone, oczywiście najlepiej kupując produkt z rodziny Lumia.

Munksgaarda denerwuje też to, że klient udający się do salonu operatora czy sklepu po nowy telefon na półkach widzi tylko podobne do siebie, czarno-białe bryły. Może to wprowadzać w błąd (zwłaszcza mniej zorientowanych użytkowników), a celem jego firmy jest zmienić obecny stan rzeczy. Dotyczy to też oferowania innych usług, takich jak Nokia Mix Radio, która daje użytkownikowi fińskiego smartfona dostęp do muzyki od razu po zakupie, bez konieczności rejestracji czy uiszczania miesięcznej opłaty. Możliwe, że w przyszłości opcja ta będzie dostępna dla wszystkich słuchawek z WP7, nie tylko Lumii.

Spółka stawia na bezprzewodowy transfer danych, czego wyrazem jest choćby głośnik Play 360, obsługujący technologie Bluetooth i NFC. Finowie nie wykluczają jednak, że wraz z rozwojem ekosystemu Windows Phone firmy trzecie zaczną produkować tradycyjne stacje dokujące, takie jak obecnie oferowane są dla iPhone'a czy iPoda.

O losie mobilnych okienek i powodzeniu rodziny Lumia ostatecznie zadecydują klienci. Rzeczywiście wydają się oni nieco znudzeni iPhone'em, ale Android (zwłaszcza w wersji Ice Cream Sandwich) jest na czasie. Platforma WP7 też zyskuje, w dużej mierze dzięki szeroko zakrojonej akcji marketingowej Nokii. W razie niepowodzenia sytuacja fińskiego giganta mocno się skomplikuje.

Źródło: Pocket Lint

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.