Jest źle, a będzie jeszcze gorzej?

Jest źle, a będzie jeszcze gorzej?18.09.2009 12:10
Paweł Żmuda

Nadszedł właśnie czas na podsumowania i wyniki. Firma IDC, specjalizująca się w badaniach rynków technologicznych, opublikowała właśnie wyniki dotyczące europejskiego rynku komórkowego. Według badania analizy IDC, drugi kwartał bieżącego roku zakończył się spadkiem w porównaniu do tego samego okresu w roku 2008, ale sytuacja na rynku komórkowym zaczyna się nieznacznie poprawiać.

Według danych IDC w drugim kwartale 2009 sprzedano w Europie Zachodniej blisko 42 milionów nowych telefonów. Oznacza to 6% spadek w porównaniu z drugim kwartałem 2008 roku, ale zestawiając te dane z pierwszym kwartałem 2009 roku w którym odnotowano spadek o 14%, można być w dobrym nastroju. Analitycy jednak ostrzegają - kryzys nadal będzie wpływał na cały region.

Raport IDC ukazuje, że europejczycy coraz bardziej przekonują się do smartfonów. Telefony z niższej półki wciąż stanowią główny trzon sprzedaży komórek, ale wzrost na rynku smartfonów wyniósł aż 25% w porównaniu z tym samym okresem w 2008 roku. W drugim kwartale 2009 sprzedano 8,8 miliona smartfonów, resztę sprzedaży stanowiły mniej zaawansowane urządzenia.

Francisco Jeronimo z firmy IDC uważa, że "pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku, było wielkim wyzwaniem zarówno dla producentów jak i operatorów. Rynek był mocno dotknięty przez kryzys finansowy, a popyt na nowe urządzenia spadł jak nigdy dotąd". Mimo niewielkich wzrostów w drugim kwartale, analitycy IDC przewidują dalsze spadki. "Najbliższe kwartały nie przyniosą wzrostów, rynek odbije się dopiero w 2011 roku", uważa Jeronimo z IDC.

Firma przewiduje, że rok 2009 zakończy się spadkiem aż o 10%. Popyt na smartfony dalej będzie rósł, ale ich sprzedaż nie jest na tyle wysoka, by odwrócić tendencje spadkową na rynku komórkowym.

Liderem rynku nadal pozostaje Nokia z udziałem w rynku na poziomie 36,4%. Drugim największym sprzedawcą okazał się być Samsung (28,9% udziału w rynku). Na trzecim miejscu znajduje się Sony Ericsson z udziałem na poziomie 12%, lecz na plecach japońsko-szwedzkiej spółki czuć już oddech LG, która osiągnęła najwyższy wynik w swojej historii - udział w europejskim rynku na poziomie 11,5%.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.