Nowe Prawo Telekomunikacyjne reguluje usługi Premium

Nowe Prawo Telekomunikacyjne reguluje usługi Premium04.09.2011 10:00
UKE zajmie się konkursami SMS
Kira Czarczyńska

Różnego rodzaju chciane i niechciane loterie SMS, a także inne usługi o podwyższonej płatności, stały się ostatnio jednym z głównych tematów branży komórkowej. Nic dziwnego - coraz częściej są one wykorzystywane w taki sposób, że klient nie ma zielonego pojęcia, ile przyjdzie mu zapłacić pod koniec okresu rozliczeniowego za skorzystanie z takiej "zabawy". Nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego jest odpowiedzią na te problemy.

Można zablokować usługi Premium

Co się zmienia? Cóż, przede wszystkim będziemy mieć ustawową możliwość zablokowania zarówno połączeń wychodzących na numery o podwyższonej opłacie, jak i połączeń przychodzących z takich numerów. Blokadę, na żądanie abonenta, uruchamiać będzie jego operator.

Jeżeli nie chcemy całkowicie odcinać się od takich usług, to możemy ustalić kwotę maksymalną na rozmowy czy SMS-y premium, po osiągnięciu której usługi zostaną zablokowane, a my dostaniemy informację o osiągnięciu limitu. W ten sposób można korzystać z usług premium, nie martwiąc się jednocześnie o to, ile zapłacimy.

Dostaniemy też informację, ile płacimy

Przed każdym wysłaniem SMS-a czy nawiązaniem połączenia z numerami Premium, użytkownik będzie musiał być informowany o tym, ile konkretnie zapłaci. Co więcej, jeśli stawka zmienić się ma w trakcie połączenia, np. przy przekierowaniu na inny numer, również musimy dostać informację na ten temat, co najmniej 10 sekund przed zmianą taryfikacji.

Większy obowiązek informacyjny

Każda firma oferująca usługi Premium ma obowiązek:

  • podać swoją (organizatora) pełną nazwę;
  • poinformować o dokładnej cenie usługi w sposób ułatwiający jej odczytanie.

To ostatnie oznacza np. tło nie utrudniające przeczytania ceny, czy czcionkę nie mniejsza niż 60% rozmiaru czcionki, którą prezentowany jest sam numer Premium.

Oprócz tego na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej publikowany będzie pełen wykaz firm oferujących usługi Premium, wraz z numerami, jakie obsługują oraz cennikami. Nie będzie więc potrzeby zwracania się do operatora w celu sprawdzenia, kto zarządza danym numerem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.