Nowe statystyki: tablety z Androidem w natarciu, Apple zawsze do przodu

Nowe statystyki: tablety z Androidem w natarciu, Apple zawsze do przodu03.10.2012 06:00
smartfony | fot. slashgear.com
Michał Brzeziński

Jeszcze niedawno pisałem, że iPad jest bezkonkurencyjny na rynku tabletów, ale nowe statystyki z USA pokazują co innego. Chociaż tablet Apple'a ciągle jest najpopularniejszym urządzeniem, stracił znaczną cześć rynku. A w świecie smartfonów? Standardowo, dwóch gigantów ma najlepsze wyniki.

Zacznijmy od ciekawszych wyników, czyli tych dotyczących tabletów. Do tej pory synonimem tego urządzenia był iPad, ale sytuacja się mocno zmieniła. A poniższe statystyki są i tak bardzo optymistyczne dla Apple'a, ponieważ były gromadzone jeszcze przed sprzedażą Nexusa 7 oraz nowego Kindle Fire HD. Czyli w czasach niedługo po ogłoszeniu iPada trzeciej generacji, a przed szturmem Androida.

Według danych z firmy Pew aż 22% mieszkańców Stanów Zjednoczonych ma tablet. 48% tych urządzeń to urządzenia z Androidem. Ciekawe, że cała pozostała część należy do Apple'a - jednak liczba modeli PlayBooka i TouchPada powinna złożyć się przynajmniej na 1%. Dużą część rynku zajmuje Kindle Fire z wynikiem 21%, który został podciągnięty pod Androida, chociaż się od niego odcina.

infografika | fot. engadget.com
infografika | fot. engadget.com

System Google'a rozwija się szybciej, niż spodziewali się tego analitycy, szacujący jego udział na jedyne 27%. Nie wiadomo, jak dużą zasługę w tym wyniku mają tanie chińskie tablety.

Ale to wszystko może się zmienić, jeśli plotki o iPadzie mini okażą się prawdziwe. W razie jego premiery 17 października Apple spokojnie zdążyłby przed końcem roku porządnie poprawić swoje statystyki.

Swoją garść danych o konsumentach z USA przygotował także ComScore. Wyniki dotyczą smartfonów w okresie od czerwca do sierpnia i... w większości nie są zbyt zaskakujące.

statystyki ComScore | fot. engadget.com
statystyki ComScore | fot. engadget.com

Na rynku liczą się dwa systemy operacyjne: Android i iOS, które standardowo zaliczyły stabilny wzrost o odpowiednio 1,7 i 2,4 punkty procentowe. Najgorzej radziło sobie BlackBerry, ale duży spadek nie jest zaskoczeniem w obliczu (powoli) nadchodzącego BB10.

statystyki ComScore | fot. engadget.com
statystyki ComScore | fot. engadget.com

Bardziej interesujące okazały się wyniki podziału rynku telefonów komórkowych (nie samych smartfonów) według producenta. Apple, sprzedający tylko smartfony, zanotował sprzedaż większą aż o 2,1 punktu procentowego, podczas gdy statystyki innych znacząco się nie zmieniły. Badania dotyczyły okresu tuż przed premierą iPhone'a 5, więc wzrost koncernu Cooka jest zaskakujący. Może klientów przyciągnęły promocje na iPhone'a 4S?

Oczywiście na wszystkie powyższe wyniki należy wziąć poprawkę - w końcu to rynek amerykański. Różni się od pozostałej części świata (chociażby obecnością Kindle'a), ale jest jednocześnie jednym z najważniejszych, często dyktującym trendy na rynku urządzeń mobilnych. Wzrost popularności tabletów z Androidem oraz Apple'a w teoretycznie najgorszym okresie naprawdę zaskakuje - przynajmniej jest ciekawie.

Źródło: AndroidCentralEngadgetEngadget

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.