Nowy iPad to jakiś żart. Apple wady przedstawia jako zalety

Nowy iPad to jakiś żart. Apple wady przedstawia jako zalety22.03.2017 16:22
Łukasz Skałba

Apple zaprezentował nową wersję kolorystyczną iPhone'a 7, odświeżył iPhone'a SE oraz pokazał "nowy" tablet, którego nazwa to po prostu iPad. Wbrew pozorom, urządzenie to nie jest jednak pełnoprawnym następcą iPada Air 2.

Miron opisał sposób w jaki Apple zrobił klientów w balona prezentując "odświeżony" cennik iPhone'a SE. Kolejną pseudo nowością jest iPhone 7 w czerwonej wersji kolorystycznej. Jedynie nowy iPad wydaje się całkiem przyzwoitą ofertą... do momentu, gdy zagłębimy się w szczegóły.

Nowy iPad nie jest następcą iPada Air 2, tylko iPada Air

Dwie zmiany, które najbardziej rzucają się w oczy względem iPada Air 2 to nowy procesor (Apple A9 zamiast Apple A8X) oraz moduł NFC umożliwiający dokonywanie płatności za pomocą Apple Pay. To właśnie o tych rzeczach piszą wszystkie portale branżowe.

Mało kto zauważył jednak, że nowy iPad jest grubszy o prawie 1,5 milimetra i cięższy o kilkadziesiąt gramów od modelu Air 2. Podobną masę i wymiary miał iPad Air pierwszej generacji zaprezentowany w 2013 roku. Słabo.

Ekran nowego iPada to duży krok wstecz, mimo że Apple twierdzi inaczej

Gigant z Cupertino chwali się, że ekran nowego iPada jest jeszcze jaśniejszy niż ekran iPada Air 2. Nie wspomina jednak, że jest to efekt zastosowania znacznie tańszego i mniej nowoczesnego panelu.

Ważną nowością wprowadzoną wraz z iPadem Air 2 był bardziej zaawansowany technologicznie wyświetlacz Retina. Nowy iPad cofa się do technologii znanej z iPada Air. Producent nie zastosował tu bowiem ani laminacji ekranu, ani zewnętrznej powłoki antyrefleksyjnej.

Oznacza to tyle, że w jasnym otoczeniu ekran nowego iPada (mimo promowanej wyższej jasności) będzie tak naprawdę dużo słabiej czytelny, gdyż pojawią się na nim odblaski. Brak laminacji oznacza również to, że między zewnętrzną szybką a właściwym wyświetlaczem będzie widoczna przerwa, co w znaczącym stopniu pogarsza właściwości wizualne panelu. Ale fakt faktem, mniej warstw przy takim samym wyświetlaczu samym w sobie spowoduje, że do oczu użytkownika będzie docierać więcej światła. Genialne, Apple'u.

Apple robi sobie jaja

Po iPhonie SE pocisnął już Miron, więc zostawię temat w spokoju. Nowy iPad to natomiast kpina. Jest on co prawda trochę tańszy od (oficjalnego) poprzednika, ale na Boga - iPad Air 2 ma już na karku 2,5 roku. Apple natomiast zamiast zbić cenę starego modelu i dodać do niego nowy procesor, postanowił odświeżyć konstrukcję iPada Air.

To właśnie pierwsza jego generacja jest prawdziwym poprzednikiem nowego iPada. Świadczy o tym nie tylko gorszy ekran, ale również wymiary urządzenia. Nic nie stało na przeszkodzie, aby nowy iPad był równie cienki, co iPad Air 2 czy iPady z linii Pro.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.