Nowy prezes Samsunga ds. wzornictwa ma wspólne korzenie z człowiekiem, który zaprojektował iPhone'a

Nowy prezes Samsunga ds. wzornictwa ma wspólne korzenie z człowiekiem, który zaprojektował iPhone'a16.01.2015 11:42
Galaxy Alpha
Źródło zdjęć: © Samsung

"Chciałbym, aby smartfony Samsunga już zawsze wyglądały dokładnie tak samo" - nie powiedział nigdy nikt. Czy w kwestii wzornictwa w końcu doczekamy się lekkiego powiewu świeżości?

Nowym szefem Samsunga ds. designu został właśnie Lee Don-tae. Jeśli nic Wam to nazwisko nie mówi, spieszę wyjaśnić, że jest to były CEO brytyjskiego studia projektowego Tangerine, którego współzałożycielem był Jonathan Ive. Tak, ten sam Jonathan Ive, który obecnie pełni funkcję starszego wiceprezesa ds. wzornictwa przemysłowego w firmie Apple.

Lee Don-tae, Źródło zdjęć: © tangerine.net
Lee Don-tae
Źródło zdjęć: © tangerine.net

Na liście największych dokonań nowo zatrudnionego 47-latka znaleźć można m.in. przeprojektowanie kabin w biznes klasie linii British Airways, dzięki czemu każdy pasażer zyskał aż o 25% więcej miejsca. Przełożyło się to na zwiększenie zysków brytyjskich linii lotniczych na poziomie 738 milionów dolarów w skali roku.

Jakie zadania Lee Don-tae będzie wykonywał dla Samsunga? Przede wszystkim będzie trzymał pieczę nad wzornictwem wszystkich produktów, w tym smartfonów. Czy oznacza to, że produkty koreańskiego giganta czeka designerska rewolucja? Niekoniecznie.

Pamiętajmy, że Samsung włożył w wiele wysiłku w to, by jego wzornictwo stało się rozpoznawalne. Możemy się śmiać, że każdy kolejny telefon wygląda tak samo, ale fakt, iż przeciętnemu konsumentowi wystarczy rzut oka, by wiedzieć, z produktem jakiej firmy ma do czynienia, jest dla Samsunga godnym pozazdroszczenia sukcesem.

Poza tym projektowanie sprowadza się nie tylko do wyglądu produktów. Jeśli Lee Don-tae znajdzie sposób na upchnięcie większej baterii w smuklejszej obudowie albo skupi się na poprawie ergonomii, także będzie mógł liczyć na premię.

Oczywiście nie oznacza to, że nowy szef designu nie weźmie na tapet również wyglądu smartfonów. Rewolucji - jak już wspomniałem - raczej bym nie oczekiwał, ale nawet z odgrzewanego kotleta da się wycisnąć wiele, czego dowodem jest chociażby ładna i elegancka przecież Galaxy Alpha. Tak czy inaczej, na owoce pracy nowego projektanta będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.