Ofensywa Sony: ray, active i PSP w sieci Play

Ofensywa Sony: ray, active i PSP w sieci Play13.12.2011 12:40
Co wybrać: PSP czy Xperię? (fot. Engadget)
Kamil Homziak

Po promocji modeli HTC w sieci Play przyszła pora na wprowadzenie do oferty trzech urządzeń Sony: Xperii active, Xperii ray oraz konsoli PSP E1000. Klienci sieci będą mogli też kupić LG Swift 3D i HTC Salsa.

Po promocji modeli HTC w sieci Play przyszła pora na wprowadzenie do oferty trzech urządzeń Sony: Xperii active, Xperii ray oraz konsoli PSP E1000. Klienci sieci będą mogli też kupić LG Swift 3D i HTC Salsa.

Konsola w wyższej wersji (wyposażonej między innymi w łączność WiFi, wyjście TV czy błyszczącą obudowę) była dostępna już wcześniej, a teraz, przed świętami, jej najtańszy model E1000 został włączony do oferty podstawowej. Jak kształtują się ceny? Nie najgorzej: PSP można kupić już za 1 zł w abonamencie Stan Darmowy za 49 zł. Cena w niższych taryfach również nie odstrasza: w najtańszym wariancie Mixa (30 doładowań po 15 zł) wynosi ona 319 zł, choć trzeba wziąć pod uwagę to, że za niecałe 400 zł w sklepach internetowych czy serwisach aukcyjnych konsolę można kupić bez żadnego zobowiązania.

Ceny Xperii ray i active są bardziej wygórowane. Nieco tańsza jest Xperia active, który ma gorsze parametry techniczne (mniejszy ekran o niższej rozdzielczości, gorszy aparat, mniej pojemna bateria, większa grubość i waga; procesor i system są takie same: jednordzeniowy Qualcomm 1 GHz i Android 2.3 Gingerbread), ale jest odporna na wodę i kurz.

Cennik Play od 12 grudnia 2011 (fot. P4)
Cennik Play od 12 grudnia 2011 (fot. P4)
Cennik Play od 12 grudnia 2011 (fot. P4)
Cennik Play od 12 grudnia 2011 (fot. P4)

Xperię ray można kupić za złotówkę dopiero w taryfie All Inclusive Max 145 zł (Xperia active jest jeszcze o 118 zł droższa). W najpopularniejszych abonamentach (50-70 zł) ceny obydwu modeli wahają się w granicach 700-800 zł, a w najniższych 1100-1200 zł, czyli zaledwie o 100-200 zł mniej niż na wolnym rynku (oba telefony kosztują 1300 zł). Zbliżoną cenę ma HTC Salsa, ale z uwagi na gorsze parametry techniczne (procesor 800 MHz, wyświetlacz 3,4 cala 320 x 480) jego wybór wydaje się mniej opłacalny. Chyba że ktoś często korzysta z Facebooka.

Najdroższy spośród wymienionych modeli jest LG P920 Swift 3D z trójwymiarowym ekranem 4,3 cala 480 x 800 i dwurdzeniowym procesorem Cortex A9 1 GHz. Telefon, który poza Allegro trudno znaleźć w ofercie sklepów internetowych za symboliczną złotówkę, dostępny jest jedynie w taryfie VIP dla klientów biznesowych (zobowiązanie 250 zł netto miesięcznie). Klienci indywidualni, wybierając abonament 59 lub 69 zł, muszą się liczyć z wydaniem ponad 1300 zł. To sporo, prawie dwa razy więcej, niż kosztuje każda z Xperii.

Decydując się na którykolwiek z wymienionych telefonów, trzeba być przygotowanym na spory wydatek. Nawet przy wysokim abonamencie cena wcale nie spada do symbolicznej złotówki. Ale kto powiedział, że na święta musi być tanio? Zwłaszcza w czasach globalnego kryzysu i drogich walut.

Źródło: Play

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.