Okulary już były, więc teraz Google wziął się za buty?

Okulary już były, więc teraz Google wziął się za buty?11.03.2013 11:00
But Google (fot. Engadget)
Adrian Nowak

Choć od kilku lat nosimy już w kieszeniach całkiem mocne komputery, przez większość czasu pozostają one w stanie czuwania. Może pora to zmienić?

Niemal każdy nasz ruch to informacje, które można w jakiś sposób przeanalizować i wykorzystać. Ostatnio Google pokusił się wspólnie z firmą Adidas o wbudowanie do butów niewielkiego układu cyfrowego, który wyposażono m.in. w akcelerometr oraz łączność Bluetooth. Dzięki temu do smartfona przesyłane są ogólne informacje o aktywności, z którymi można zrobić naprawdę wiele.

Wyobraźmy sobie na przykład, że podczas biegu buty same by nas dopingowały, a w trakcie długiego przesiadywania przed komputerem przypomniały o spacerze. Choć wydaje się, że nie są to zbyt wyszukane zastosowania, bez wątpienia zostałyby bardzo ciepło przyjęte przez fanów nowych technologii. Pomysł można by rozwinąć znacznie bardziej, korzystając z mocy obliczeniowej smartfona czy chmury.

Telefony co prawda już teraz całkiem dobrze radzą sobie z rejestrowaniem naszej lokalizacji, jednak bez dodatkowych urządzeń nie ustalą tego, czy faktycznie długo siedzimy przed biurkiem albo ile kilometrów przebiegliśmy w ciągu tygodnia. Niestety zewnętrzne akcesoria rozwijają się bardzo powoli, więc kolejne pomysły Google'a odbieram bardzo pozytywnie.

Wyszukiwarkowy gigant zapewnia, że nie zamierza wchodzić w biznes odzieżowy, a zastosowany zabieg jest tylko impulsem do działania dla zewnętrznych spółek. W "inteligentnych" butach razi wbudowany głośnik, który wydaje się idealny do tego, żeby irytować innych pieszych. Może by tak zamiast tego wykorzystać układ, który generowałby energię do bezprzewodowego ładowania?

Bez wątpienia zmierzamy jednak do tego, że otaczające nas przedmioty będą zdolne do analizowania tego, w jaki sposób je wykorzystujemy, i przesyłania tych informacji do smartfona lub chmury obliczeniowej. To, co może się dalej dziać z takimi danymi, jest ograniczone wyłącznie przez wyobraźnię. Jeśli wszystko będzie się odbywało automatycznie, a mobilne gadżety będą dysponowały po prostu lepszymi poradami i sugestiami, smartfony mogą być zdecydowanie bardziej pomocne w codziennym życiu.

Źródło: Phone Arena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.