OnePlus chwali się, że jego 7-letniego telefonu używa 300 osób. To katastrofa, nie powód do dumy

OnePlus chwali się, że jego 7-letniego telefonu używa 300 osób. To katastrofa, nie powód do dumy23.06.2021 11:30
OnePlus One jeszcze nie umarł (całkowicie)
Źródło zdjęć: © Maurizio Pesce / Wikimedia

99,98 proc. smartfonów zakończyło swój żywot w ciągu 7 lat. No, jest się czym chwalić...

Jeden z chińskich recenzentów pochwalił się na Weibo, że cały czas korzysta z OnePlusa 5 z 2017 roku. Na jego wideo zareagował sam szef firmy - Pete Lau - dodając, że OnePlus One z roku 2014 wciąż używany jest przez ponad 300 osób.

W jego ocenie założyciela firmy, fakt, że 7-letniego telefonu używa 300 osób, jest dowodem na "jakość OnePlusa, niezawodność i ponadczasową siłę dobrego produktu".

To ma być powód do dumy? Przecież to oznacza, że 99,98 proc. egzemplarzy wylądowało na śmietniku lub w szufladzie

W 2015 roku OnePlus ujawnił, że sprzedał blisko 1,5 miliona sztuk modelu One. 300 stanowi raptem 0,02 proc. z nich. I to ma być dobry wynik?

Ja wiem, że większość użytkowników wymienia smartfony nie później niż po 2-4 latach, ale to nie znaczy, że stare modele muszą zakończyć swój żywot. Przecież wiele osób potrzebuje telefonu jedynie do dzwonienia i dany model spełnia ich wymagania tak długo jak działa.

2014 rok to nie jest jakieś średniowiecze. W tym samym czasie na rynek trafiły Galaxy S5 czy iPhone 6, które wciąż można przecież dostrzec na ulicach. Samą Komórkomanię w maju odwiedziło 1372 unikalnych użytkowników korzystających z S-piątki.

Ba, mnóstwo używa dużo starszych urządzeń, bo czemu by nie? Moja babcia do niedawna korzystała z Samsunga Wave 533 - budżetowego telefonu z systemem badaOS, który trafił na rynek w 2010 roku. I korzystałaby z niego dalej, gdyby smartfon nie wyzionął ducha.

Istnieje też masa sposobów na praktyczne wykorzystanie starych telefonów. Mój tata używa rozlokowanych po domu leciwych smartfonów do wygodnego sterowania internetowym radiem.

Czy OnePlus One jest aż takim starociem?
Czy OnePlus One jest aż takim starociem?

A dodajmy, że OnePlus One miał w dniu premiery potężną specyfikację, więc powinien starzeć się dużo wolniej niż większość smartfonów z tego okresu. Jeśli jednak mimo wszystko 99,98 proc. egzemplarzy nie nadaje się do użytku lub marnuje w szufladzie, coś poszło bardzo, bardzo nie tak.

A przecież tyle mówi się o ekologii

Unia Europejska forsuje przepisy mające przełożyć się na wydłużenie żywotności elektroniki konsumenckiej. Orange Polska chce, by do 2025 roku 10 proc. sprzedawanych przez sieć smartfonów stanowiły modele odnowione.

Wtem pojawia się szef OnePlusa, cały na czerwono-biało, twierdząc, że 0,02 proc. 7-letnich smartfonów w użyciu to dobry wynik. W jakim świecie?

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.